1) PRÁCE S GRAFICKÝM ZNAKEM-S touto básničkou se bude s dětmi pracovat po více dní. Básničku nejdříve první den přečteme celou a řekneme si, jaké zvíře dělá jaký zvuk. Zvuky také předvedeme. Dále básničku čteme pomalu a po částech, poprosíme děti, ať na papír znázorní popořadě, kdo v básni vystupuje tak, aby po nějakém čase poznaly, co na papír znázornily. Na děti nespěcháme, básničku přečteme pomalu klidně i několikrát, ale příliš dlouho této aktivitě také nevěnujeme. Druhý den rozdáme papíry dětem a poprosíme je, zdali by mohly básničku přeříkat. Od části „Někdo kejhá..“ Třetí den rozdáme dětem záznamy ne jejich, ale ostatních dětí, tak, aby každé dítě mělo práci cizí. I teď děti poprosíme, ať zkusí báseň přeříkat.
2) PRAVDA/NEPRAVDA: Ptáme se dětí, zdali například prase mňouká, kůň mečí, sova houká…Děti odpovídají jestli ano nebo ne.
3) PŘIŘAZOVÁNÍ: Máme k dispozici na nahrávce zvuky zvířat, které vystupují v básni. Postupně zvuky přehráváme a děti přiřazují zvuk k danému zvířeti.