Milá Aničko,
děkuji za všechny vámi vložené materiály.
U přípravy oceňuji, že jste v rámci plánování zpětné vazby/ reflexe v závěru vyučovací hodiny formulovala konkrétní otázky, které byste žákům položila, a pokusila jste se je přitáhnout blíže k výukovému cíli.
Tipy pro vás: Které z otázek jsou pro reflexi nejstěžejnější? Poslední tři otázky jsou uzavřené. Žáci na ně mohou odpovídat ano - ne. Jaké by bylo jejich znění v případě, že by se jednalo o otázky otevřené. Ve kterých ohledech by tato formulace byla prospěná pro vás i pro žáky?
Ještě drobná didaktická poznámka k formulaci výukového cíle: „Žák bude seznámen s principem sčítání desetinných čísel a bude schopen ho aplikovat.“ Cíle je potřeba zformulovat tak, aby žák byl aktivním činitelem děje + co přesně to znamená, že ták bude obeznámen? Jaký učební výkon žák umět předvést/dovednost si má osvojit?
Z reflexe je patrné, že jste během hodiny hezky dokázala reagovat na aktuální potřeby dětí, které jste měla ve skupince.
Držím vám palce do dalších praxí!
Petra Horská