Plavání

Plavání

von Jitka Tomanová -
Number of replies: 7

Ahoj, také se chci přidat do diskuze

 

Na plavání nám začaly děti chodit pozdě, neposlouchají a podvádí. Hodně dlouho jsme nevěděli, co máme dělat, abychom tomu předešli. Zkoušeli jsme mnoho metod, ale vše bylo neúspěšné.

 

Nakonec se nám osvědčila metoda trestu. Za pozdní příchod děti dělají 10 kliků nebo 15 dřepů. Za podvádění, když neuplavou všechny zadané bazény, se trestá celá dráha. Většinou plavou na čas, nebo opakují stejné cvičení znovu, nebo dělají dřepy a kliky.

 

Jak byste vyřešili tento problém vy?

In reply to Jitka Tomanová

Re: Plavání

von Jitka Nováčková -

Dobrý den,

 

tento druh trestu nelze zcela doporučit, přestože plavání se řadí mezi sportovní kroužky. Mám s tím osobní problém i v kroužku Sportovní a pohybové hry, kam lze dřepy i kliky běžně zařazovat. 

Někteří rodiče nad takovým trestem mávnou rukou, jiní je však považují za tělesné týraní. Vím o případu, kdy učitel za takový trest dostal výpověď (na základě stížnosti rodičů vedení školy).

Pozdní příchody nejsou často vinou dětí samotných, ale jejich rodičů. Ty je někam vozí či doprovázejí. A v mnoha případech také děti přetěžují přemírou kroužků, takže pak nestíhají. Já bych si nejdříve promluvila s rodiči a hledala důvody pozdních příchodů a nevhodného chování. 

Jinak samozřejmě zdravým jedincům dřepy a kliky při správném provedení neublíží a jsem pro. Ale ne za trest.

In reply to Jitka Nováčková

Re: Plavání

von Jitka Tomanová -

Samozřejmě tyto tresty neaplikujeme na malé děti (1. stupeň), kteří ještě neví, kde a v kolik mají být. Tyto tresty se začaly dělat kvůli větším dětem (druhý stupeň a dál), kteří si většinou organizují den sami. Přijdou pozdě a ještě se nám vysmějí. Po zavedení trestu si začali dávat větší pozor a přestávají být i drzí.

In reply to Jitka Tomanová

Re: Plavání

von Denisa Šandová -

Nedávno jsem četla příspěvek, ve kterém byly tyto "tresty" nazvány jako zastaralé/ohrané. Součástí toho příspěvky bylo nahrazení těchto "trestů" jinými. Když to uvedu na příkladu: když někdo přijde déle nevymyslí tu "trest" pouze vedoucí sám, ale trest vymyslí on společně s ostatními dětmi, které čekají. Jako příklady "trestu" bylo uvedeno zpěv, říkanka některý příklad bylo i udělání omluvného přáníčka pro všechny co čekaly. 

Sice se nedokážu úplně představit jak to bude fungovat ve vaší skupině, ale zkusila bych tento způsob. 

In reply to Denisa Šandová

Re: Plavání

von Jitka Tomanová -

Nápad je to dobrý, ale nehodí se na plavání. Kdybych dala na výběr, jestli chtějí dělat dřepy nebo zazpívat písničku, tak si bez váhání vyberou dřepy. Tady jde o to, že se bojí, aby se neztrapnili před ostatními. Někdy se mi stalo, že klučina za mnou přišel a řekl, že začal klikovat doma a že ho to velmi baví. Oni k tomu nemají odpor a už to jako trest ani neberou.

In reply to Jitka Tomanová

Re: Plavání

von Tereza Šindelová -

Osobně bych hledala příčinu. Proč přicházejí na hodinu pozdě a proč podvádějí... Mnohdy za nedochvilnost mohou rodiče, ale nemusí to být tento případ. Ohledně uplavaných bazénů by mohl být problém v tom, že je to pro ně náročné a nemají už energii na zvládnutí dané aktivity. Někdy také záleží na to,  kdy daný kroužek je (odpoledne nebo večer). 

In reply to Tereza Šindelová

Re: Plavání

von Jitka Tomanová -

Rodiče vozí děti na kroužky brzo, ale ony se vybavují ve sprchách, proto se to zavedlo, aby rozcvičku netrávily ve sprchách, ale aby se protáhly. Jestli jsou při plavání unavení? Řekla bych, že vůbec. Stíhaj ještě dělat blbosti a tak.

In reply to Jitka Tomanová

Re: Plavání

von Lucie Kohutová -

Ahoj,

pokud se ukázaly jiné metody řešení této nepříznivé situace neúspěšné, tak PROČ NE?

Jedná se v zásadě o charakteristické "řešení problémů" na letních táborech, kterých se účastním. Chápu, že dnes se doba posunula, tento druh trestů začíná být považován za "zastaralý" a "nemoderní". Pedagogové, kteří věří v podobné zásady, jsou považováni za nové podoby Igora Hnízda.

Na druhou stranu - můj otčím je učitelem výtvarné výchovy a pracovních činností, své žáky se neštítí "švihnout přes prsty". Ti k němu chovají obrovský respekt. Nebojí se ho, ale protože pevně a jasně stanovil pravidla, za jejichž porušení zkrátka přijde trest, vědí, co očekávat. A tak se (možná pro někoho paradoxně) cítí bezpečně.

Takže já tento způsob řešení neodsuzuji ani na něj nekoukám skrze prsty.

Dala bych si akorát pozor na to, aby to, co nazýváte "trestem", opravdu odpovídalo definici "trestu", plnilo svou funkci a nestalo se to nespoutanou zábavou a něčím, co je opravdu skvělé si vyzkoušet.