Hudební nauka - ZUŠ

Hudební nauka - ZUŠ

par Tereza Šindelová,
Nombre de réponses : 6

Během mé praxe jsem se již setkala s některými problémy. Seznámím vás s jedním z nich.Jedná se o chlapce, který je přehnaně snaživý. snaží se neustále pomáhat ostatním, aniž by to potřebovali nebo si řekli o pomoc. 

Řešení - společně s paní učitelkou jsme prodiskutovaly možná řešení. došly jsme ke společnému závěru a chlapci vysvětlili, že není nutné někomu pomáhat pokud není osloven nebo požádán ostatními nebo paní učitelko. 

En réponse à Tereza Šindelová

Re: Hudební nauka - ZUŠ

par Klára Rubášová,

To je zajímavý postřeh. Docela by mě zajímalo, jak to vzal a pochopil. Protože většina dětí takové vysvětlení nepochopí na poprvé a musí se jim často opakovat.
Každopádně já mám klučinu, který je problémový spíše v opačném směru. Dělá vždycky opak toho, co dětem zadám a musím ho často napomínat, aby nám nerušil hodinu. A tak jsem začala rozdávat "body" (je to jenom abstrakce, ale to dětí nepochopily). Takže se soustředím na to, abych mu dávala body za to když se mu něco povede nebo když spolupracuje, ale zároveň body odečítám za jeho nekázeň. A na tento přístup přistoupil překvapivě rychle a baví ho to. (Dokonce mi děkuje vždy, když mu udělím bod :D).
K. Legnerová

En réponse à Klára Rubášová

Re: Hudební nauka - ZUŠ

par Tereza Šindelová,

Zatím to na něj funguje. Ukáže se časem, jestli se toho bude držet dál nebo ne. Tak či tak máme připravené další nápady, třeba domácí úkoly nebo složitější a obsáhlejší zadání, aby se zabavil zatímco ostatní stále pracují na řešení cvičení.

K tvému postřehu, myslím si, že by to mohl dělat naschvál. Třeba potřebuje pozornost, nebo ho to nemusí tolik bavit. Nevím, co máš za hodinu a jak probíhá, takže nemůžu moc soudit, ale z vlastní zkušenosti vím, že tohle jsou nejčastější příčiny u chlapců (hlavně v období 4. - 5. třídy).

En réponse à Tereza Šindelová

Re: Hudební nauka - ZUŠ

par Denisa Šandová,

Souhlasím, také by mě zajímalo jak to chlapec vzal nebo jak se tvářil při diskuzi. Přece jen jsem zatím nesetkala s řešením takové problému u děti toho věku. Já osobně bych spíš zkusila dát chlapci například práci navíc nebo těžší úkoly, aby neměl tolik času zabývat se druhými dětmi. 

En réponse à Tereza Šindelová

Re: Hudební nauka - ZUŠ

par Jana Krátká,

Milá kolegyně,

pokud chcete chlapcovu iniciativu využít způsobem, aby nerušil ty žáky , kteří ji nepotřebují, vyzkoušejte metodu Semafor s využitím barevných kelímků.

Každý žák má trojici kelímků (zelený, červený a žlutý). Kelímky jsou sesazeny v sobě na lavici a jediný viditelný kelímek „nahoře“ slouží jako symbol. Pokud žáci pracují a nepotřebují pomoc, symbolem je zelený kelímek. Pokud potřebují pomoc, viditelný je červený kelímek. Žlutý kelímek značí „nepotřebuji pomoc, potřebuji čas na dopracování".

S pozdravem

Krátká

 

 

En réponse à Jana Krátká

Re: Hudební nauka - ZUŠ

par Lucie Kohutová,

Dobrý den,

jsem ráda, že jsem si příspěvek a Váš komentář přečetla. S metodou Semafor jsem se totiž ještě nesetkala, ale připadá mi to jako výborný nápad! Proto děkuji, že jste se s námi o něj podělila. Věřím, že tuto metodu v praxi určitě někdy využiji. 

Terko, jestli Semafor během hudební nauky někdy použiješ, dej, prosím, vědět, s jakou se to setkalo odezvou.

Děkuji!