Cíle a kritéria pro modul Multiculturalism and Inclusion

Cíle a kritéria pro modul Multiculturalism and Inclusion

autor Petra Vallin -
Počet odpovědí: 2

Cíle:

1. Student popíše, jak se definice multikulturní (později interkulturní) výchovy proměňovala v posledních 60 letech.

2. Student vybere 6 cílů interkulturní výchovy, které považuje ve 21. století za nejzásadnější, a svůj výběr zdůvodní. Během diskuze nad cíli argumentuje a opírá se o odbornou literaturu (alespoň 3 zahraniční zdroje).

3. Student navrhne 3 aktivity pro žáky prvního stupně, které naplňují cíle interkulturní výchovy s ohledem na věkovou skupinu. Svůj výběr odůvodní.

 

Kritéria, která dokládají, že byly cíle naplněny:

1. Popis (ústní či písemný) obsahuje alespoň tři různé pohledy na multikulturní výchovu. Tyto pohledy jsou vzájemně komparovány (nestojí izolovaně vedle sebe).

2. Seznam obsahuje alespoň šest cílů interkulturní výchovy. U každého cíle je uveden argument opřený o odbornou literaturu, který vysvětluje, proč je cíl relevantní pro 21. století. Dokument obsahuje odkaz alespoň na 3 zahraniční zdroje, kde student čerpal.

3. Práce obsahuje alespoň 3 aktivity, u kterých je explicitně uvedeno, který cíl interkulturní výchovy činnost rozvíjí. V detailním popisu průběhu aktivity jsou zohledněny potřeby žáků 1. stupně.

 

V odpovědi na Petra Vallin

Re: Cíle a kritéria pro modul Multiculturalism and Inclusion

autor Veronika Laufková -

Ahoj Petro,

moc díky za pečlivé zpracování úkolu.

Formulace cílů se mi zdá jasná. Oceňuji, že jdeš od teorie k vlastní praxi studentů (navrhnout 3 aktivity...) a zároveň dbáš na to, aby byli studenti schopni propojovat i své znalosti z psychologie a pedagogiky a pomýšleli na učení žáka v jeho komplexnosti. Předpokládám, že studenti mají blíže specifikováno, co máš na mysli onou "aktivitu" a jak má být zpracována :)

Líbí se mi, že v kritériu konkretizuješ cíl 1 i počtem pohledů na multikulurní výchovu (to je pro studenty jistě důležitá informace).

Veronika