Cíle:
1. Student popíše, jak se definice multikulturní (později interkulturní) výchovy proměňovala v posledních 60 letech.
2. Student vybere 6 cílů interkulturní výchovy, které považuje ve 21. století za nejzásadnější, a svůj výběr zdůvodní. Během diskuze nad cíli argumentuje a opírá se o odbornou literaturu (alespoň 3 zahraniční zdroje).
3. Student navrhne 3 aktivity pro žáky prvního stupně, které naplňují cíle interkulturní výchovy s ohledem na věkovou skupinu. Svůj výběr odůvodní.
Kritéria, která dokládají, že byly cíle naplněny:
1. Popis (ústní či písemný) obsahuje alespoň tři různé pohledy na multikulturní výchovu. Tyto pohledy jsou vzájemně komparovány (nestojí izolovaně vedle sebe).
2. Seznam obsahuje alespoň šest cílů interkulturní výchovy. U každého cíle je uveden argument opřený o odbornou literaturu, který vysvětluje, proč je cíl relevantní pro 21. století. Dokument obsahuje odkaz alespoň na 3 zahraniční zdroje, kde student čerpal.
3. Práce obsahuje alespoň 3 aktivity, u kterých je explicitně uvedeno, který cíl interkulturní výchovy činnost rozvíjí. V detailním popisu průběhu aktivity jsou zohledněny potřeby žáků 1. stupně.