Ráda bych reagovala na tvůj názor ohledně dalšího vzdělávání učitelů na téma podpora dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Souhlasím s Michalou ,že toto hodnocení proběhlo velmi brzy po zavedení tzv. Inkluze. Před třemi týdny jsem byla na školení Komunikace s rodiči a lektorka tohoto kurzu, která se na výzkumu podílela, Mgr.Zuzana Labudová(Osvětová beseda ), nám poskytla výsledky výzkumu O stavu a průběhu Inkluze k roku 2017,nebylo to rozděleno podle typu škol, myslím, ale byla jsem příjemně překvapena zjištěními, že cca 80% škol se s tímto vyrovnalo dobře, byly to i školy,
které předtím bez problému žáky integrovaly. Zajímavé zjištění je, že většina učitelů se s tímto více či méně popasovala dobře, asi 3% učitelů je rozhodnuto
školství opustit. 45% učitelů cítí potřebu se dále vzdělávat v oblasti podpory dětí s SVP a poruch chování(ADHD).Myslím si ,že pro nás, speckařky, dobrá zpráva.
Katka Janečková