úkol č. 2

úkol č. 2

autor Kamila Halámková -
Počet odpovědí: 1

Nejvíce mne zaujaly výsledky v těchto oblastech:

 

  • Potřeby vzdělávání v okruhu témat týkajících se výuky pro různorodost – Kariérní poradentství pro žáky

Ze zprávy Talis 2013 vyplynulo, že učitelé v ČR (ZŠ 53%, G 62%) nepociťují potřebu dalšího vzdělávání v této oblasti oproti mezinárodnímu průměru. Domnívám se, že je velmi důležité vzdělávat se v této oblasti, zejména učitelé na ZŠ. Děti samozřejmě musí být na ZŠ vzděláváni ve všech předmětech, ale také může být pro žáky velmi přínosné a dále pro jejich budoucí život, pokud učitel odhalí jejich talent. Následně může dát rodičům zpětnou vazbu a ukázat nebo navést k dalšímu prohlubování a rozvíjení žákova talentu. Obecně si myslím, že podpora a celkové nacházení talentovaného dítěte v základních školách pokulhává. Další vzdělávání by mohlo učitelům pomoci v nasměrování jak na to, minimálně vést ke snaze se o to pokusit.

  • Potřeby vzdělávání v okruhu témat týkajících se výuky pro různorodost – výuka žáků se SVP

Dalším překvapivým výsledkem je pro mne informace, že učitelé ČR nemají potřebu vzdělávání v oblasti výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, je velkým tématem každé základní školy poměrně značnou řadu let. V dnešní době je žák se speciálními vzdělávacími potřebami součástí každé školní třídy. Alarmující je pro mne výsledek šetření, kdy necítí potřebu se touto problematikou zabývat 24% učitelů na ZŠ a 43% učitelů na G.

  • Hodnocení míry pozitivního účinku vzdělávání v okruhu témat týkajících se vyučovaného předmětu a didaktiky

Příjemně mne překvapilo, že celkově další profesní vzdělávání hodnotili učitelé velmi pozitivně ve všech oblastech. Ve srovnání s mezinárodním průměrem se výrazně hodnocení učitelů v ČR neliší.

V odpovědi na Kamila Halámková

Re: úkol č. 2

autor Jiří Kůrka -

Speciální vzdělávací potřeby mohou odrazovat svoji specifičností a náročností. Stále přetrvává názor o nelehkém působení v této vzdělávací oblasti. Práce s autistou odradí i mladé kolegy a jejich neochota respektovat dopřát vzdělání všem je stále zakořeněnou náladou ve společnosti. Krásná ukázka vzdělávat se v oblasti SVP je např. Ušijte si knihu. Nápad pro malé děti, ale i speciální potřeby, zrakové a další poruchy. Kniha je připravena dle potřeb a je celá sešitá.