Efektivita tělovýchovných chvilek během vyučovacích hodin na pozornost žáků 2. a 3. ročníku

Efektivita tělovýchovných chvilek během vyučovacích hodin na pozornost žáků 2. a 3. ročníku

autor Veronika Kořínková -
Počet odpovědí: 5

Vybrala jsem si článek, který se týká efektivity tělovýchovných chvilek ve vyučovacích hodinách žáků 2. a 3. ročníku. Tělovýchovné chvilky jsou také tématem mé diplomové práce.

V odpovědi na Veronika Kořínková

Re: Efektivita tělovýchovných chvilek během vyučovacích hodin na pozornost žáků 2. a 3. ročníku

autor Michaela Němcová -
Ahoj Verčo. Díky za zpracování rešerše článku na zajímavé téma, týkající se efektivity tělovýchovných chvilek přímo ve vyučovacích hodinách. Při jejím zpracování jsi dodržela všechny zadané parametry. To, že se potvrdila výzkumná otázka, bylo celkem předvídatelné, protože každý z nás si na sobě může vyzkoušet, pokud zařadí po nějaké době intenzivní kognitivní práce krátkou fyzickou aktivitu, že se nám pak lépe pracuje. Co mě překvapilo, bylo to, jak významné rozdíly se mezi oběma sledovanými skupinami ukázaly, jak k výraznému zlepšení koncentrace došlo. Nevím, jak často učitelé takové krátké fyzické aktivity do výuky zařazují, ale tipuji, že ne moc často, protože většinou chceme všichni splnit výukové plány a na tělo trochu zapomínáme. Já jsem během svých praxí jednou zažila, že paní učitelka žákům řekla, že mají udělat např. tři dřepy, pokud jim vyšlo to a to... (bylo to v hodině matematiky, už si přesně nepamatuju přesné instrukce). Žáci na to reagovali hravě a bavilo je to. Držím ti palce s diplomovou prací a budu se těšit na tvé další poznatky a výzkumy. Míša
V odpovědi na Veronika Kořínková

Re: Efektivita tělovýchovných chvilek během vyučovacích hodin na pozornost žáků 2. a 3. ročníku

autor Anna Havlová -
Milá Veroniko,

Děkuji za možnost si přečíst Tvou podrobně zpracovanou rešerši. Zaujaly mě netradiční (pro mě) výzkumné metody, a jsem ráda, že jsi je pojmenovala - tento typ testování jistě nejde změřit či obsáhnout například dotazníkem nebo rozhovorem. Byla jsem v prvním ročníku na praxi u paní učitelka, která je zapálená telocvikářka - tam bylo krásně vidět, jak tělocvik vkládala do všech předmětů právě ve formě takových krátkých minutovek, či běžné doplňovačky v češtině propojila s pohybem. Myslím, že i jí se to, stejně jako autorům Tebou sledovaného výzkumu, osvědčilo, vyhrála také Pražského Ámose a její třída byla v dosti věcechc napřed. Věřím, že právě propojení s pohybem tomu mohlo, spolu s autoritou a osobností paní učitelky, výrazně přispět. Jinak z formálního hlediska máš z mého pohledu vše splněno dle stanovených kritérií. Přeju hodně štěstí s vlastním výzkumem,

Anna Havlová
V odpovědi na Veronika Kořínková

Re: Efektivita tělovýchovných chvilek během vyučovacích hodin na pozornost žáků 2. a 3. ročníku

autor Kateřina Hrmová -
Milá Verčo, vybrala jsi kvalitní a aktuální odborný článek, který splňuje zadání. Ve své rešerši jsi přehledně popsala výzkumnou otázku, cíl i metody, dobře jsi vystihla, co autoři zkoumali a k jakým závěrům došli. Oceňuju, že jsi zdůraznila praktický přínos studie, že krátká „minutka tělesné výchovy“ během hodiny výrazně zlepšila soustředění dětí. Myslím, že je to inspirativní i pro naši praxi, protože ukazuje, jak i krátká pohybová pauza může mít velký vliv na pozornost a učení. Zajímavé je i to, že do experimentální skupiny byly zařazeny děti se zdravotními omezeními, které se nemohly účastnit běžného tělocviku, ale „minutku“ zvládly. Z toho ale nevyplývá, že by autoři sledovali výsledky této skupiny samostatně – výsledky jsou uváděny za celou experimentální skupinu dohromady. Jinými slovy, víme, že i děti se zdravotními omezeními byly součástí cvičení, ale není ve studii rozlišeno, zda efekt na koncentraci byl u těchto dětí jiný než u ostatních. To je zajímavý moment k zamyšlení – ukazuje to, že „minutka“ je přístupná i těmto dětem. Tvá rešerše odpovídá všem bodům zadání, má správnou strukturu, rozsah i citaci a je napsaná srozumitelně a věcně. Katka
V odpovědi na Veronika Kořínková

Re: Efektivita tělovýchovných chvilek během vyučovacích hodin na pozornost žáků 2. a 3. ročníku

autor Michaela Navrátilová -
Milá Verčo,
oceňuji tvůj výběr článku, který pojednává o velmi zajímavém tématu. Dodržela jsi požadované zadání, tvé zpracování splňuje struktury i všechny ostatní náležitosti. Z vlastní zkušenosti vím, že učitelé tyto krátké fyzické aktivity moc nezařazují, což je rozhodně škoda, bohužel na to mnohdy ale opravdu nezbývá čas - vzhledem k normám, které musí plnit a na kterých vedení často velmi intenzivně lpí. Přeji hodně úspěchů při zpracovávání diplomové práce a těším se, jaké poznatky přinese.