Galerijní a muzejní edukace ve výtvarné výchově neslyšících žáků

Galerijní a muzejní edukace ve výtvarné výchově neslyšících žáků

autor Ivana Hay -
Počet odpovědí: 0

Význam tématu, k němuž se práce vztahuje
Disertační práce se zabývá kulturními a vzdělávacími právy neslyšících dětí a mládeže. Zaměřuje se na podporu identity neslyšících jako kulturní a jazykové menšiny prostřednictvím výtvarné výchovy a zapojení kulturních institucí.

Co nejdůležitějšího se o tématu už ví
Galerie a muzea mají potenciál významně přispět ke vzdělávání neslyšících žáků díky své schopnosti přizpůsobit se vizuálním potřebám. V USA například vznikl koncept De'VIA, který podporuje identitu neslyšících prostřednictvím umění, zatímco v Česku chybí podobný systematický přístup.

Co se o tématu neví a vaše práce to chce zjistit
Dosud není dostatečně zmapováno, jak efektivně začlenit programy zaměřené na Deaf art a kulturu do výuky neslyšících v ČR. Výzkum má navrhnout vzdělávací rámec, který podpoří integraci neslyšící kultury a odstraní překážky v přístupu neslyšících žáků ke kulturním programům.

Stručně charakterizujte metodologii vašeho šetření
 Výzkum využívá kvalitativní přístup, zahrnující případové studie, rozhovory a pozorování. Data byla získána v ČR, USA, Velké Británii a Polsku prostřednictvím terénního výzkumu, vizuální dokumentace a rozhovorů s neslyšícími odborníky.