1. Kolegiální hospitace (tedy hospitace mezi učiteli v praxi) založená na přímém pozorování výuky a na odborné komunikaci o jejích kvalitách je nástrojem pro obohacování a prohlubování profesního vědění, přispívá k sebereflexi a jejím prostřednictvím ke zvyšování kvality výuky.
2. V běžné školní praxi se kolegiální hospitace uplatňují, přispívají k profesnímu rozvoji učitelů, slouží jako prostředek učitelské profesionalizace, prostředek směřující k akontabilitě a přispívají k propojování teorie a praxe zaměřením na podporu učitelovy profesní kompetence k reflexi a interpretováním výuky v kontextu příslušných teoretických rámců.
3. Výsledkem práce bude vyvinutí a ověření nástroje využitelného pro kolegiální hospitace v kontextu škol zahrnutých do výzkumného vzorku, který v současné době (přes poměrně rozšířenou praxi kolegiálních hospitací) chybí, a formulace konstrukčních principů, tedy zásad či instrukcí pro tvorbu obdobných hospitačních nástrojů v jiných kontextech.
4. Ke zpracování byla zvolena metodologie konstrukčního výzkumu, který má iterativní charakter (zahrnuje opakované cykly analýzy, návrhu a vývoje, hodnocení a revize) a zaměřuje se na navržení intervence v reálném prostředí.