Během svého magisterského studia oboru andragogiky jsem si uvědomila, jak důležitou roli hraje forma výuky v procesu vzdělávání dospělých. První rok mého studia probíhal prostřednictvím online nástrojů, zejména MS Teams a Moodle, což odhalilo nejen možnosti těchto platforem, ale také jejich omezení. Přestože jsem očekávala, že principy vzdělávání dospělých budou do výuky přirozeně integrovány, často jsem se setkala s pasivním přístupem – přednáškami a pouhým ukládáním dokumentů. Tato zkušenost mě přivedla k zájmu o možnosti, jak efektivněji využívat edukační platformy a stala se podnětem pro mou diplomovou práci, zaměřenou na analýzu výukových metod dostupných na různých platformách. Následně jsem se rozhodla toto téma dále rozvíjet v rámci doktorského studia, kde jsem se zaměřila na efektivnější prezenční výuku vysokoškolských studentů prostřednictvím LMS.
V současnosti jsem zaměstnána na Lékařské fakultě v Hradci Králové a na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v rámci projektu ESF+. Na LFHK se podílím na analýze a hodnocení kurzů na platformě Moodle. Na LF1 se zaměřuji na rozvoj simulační výuky. Tato pracovní angažovanost mě staví do role tzv. „insidera“ – výzkumníka, který je součástí prostředí, jež zkoumá. Role insidera přináší výhody, například snadnější přístup k datům nebo hlubší porozumění kontextu. Zároveň však vyžaduje, abych reflektovala, jak moje zapojení do prostředí může ovlivnit nejen sběr dat, ale také jejich interpretaci.