Osnova sekce

    • Úkol: Třídní schůzka

      (dále jen TS)

      -         úkol pro 3 – 4 studenty

      Navštivte společně jednu třídní schůzku (TS) vybrané třídy a zpracujte společně písemný záznam strukturovaného pozorování zaměřeného na různé formy komunikace (verbální i neverbální) probíhající během TS a obsah TS.

      Před zahájením TS, bude-li to možné, se sejděte s třídním učitelem a zjistěte si, jak se na třídní schůzku připravuje:

      • kdy a jakým způsobem předává informace rodičům ohledně konání TS, v jakém předstihu
      • kde získává informace, které bude rodičům sdělovat,
      • jak ovlivňuje termín konání TS (začátek škol. roku, konec škol. roku …) obsah sdělovaných informací
      • jak spolupracuje s dalšími učiteli, vedením školy nebo poradenskými pracovníky školy (výchovný poradce, školní psycholog, preventista …) na přípravě TS
      • jaké má očekávání ohledně průběhu TS, jaké jsou cíle

      Před třídní schůzkou si rozdělte úkoly, kdo z vás se zaměří na jakou formu komunikace. Připravte si záznamové archy, během pozorování si zapisujte poznámky ohledně toho, co se v průběhu třídní schůzky děje (obsah sdělení učitele, reakce rodičů, dotazy a připomínky rodičů, účast dalších učitelů, zástupců rodičovských sdružení …), vše se pokuste zaznamenávat v celém kontextu průběhu komunikace.  Pokuste se zachytit případné „problémové chování“ rodičů během schůzky a reakci učitele na ně.

      Po ukončení TS si domluvte s třídním učitelem schůzku (nejlépe do 3 dnů, aby nevyprchaly vzpomínky na průběh TS). Veďte s ním rozhovor na tato témata a zjistěte od něj případně další podrobnosti k průběhu TS:

      • naplnění cílů, splněná očekávání
      • „problémové chování“ rodičů
      • administrativní výstupy TS – archivace
      • respektování autority učitele a dodržování školních pravidel rodiči
      • časová náročnost přípravy a realizace TS
      • přesah TS do práce třídního učitele se žáky
      • …… dle vlastních námětů

       

      Záznamy z TS zaměřené na různé formy komunikace spolu s rozborem získaných informací a závěrů společného hodnocení ve skupině odevzdáte v písemné podobě za celou skupinu.

       

       

       

       

       

  • Jednotlivé případové situace ze školního prostředí (ničení školního majetku, nesouhlas s hodnocením, přijímání ke vzdělávání, ...) se budou řešit během seminářů. Splnění tohoto úkolu je možné pouze vaším aktivním zapojením do hledání řešení na semináři.