Osnova témat

  • Anotace

    Kurz si klade za cíl představit základní přístupy k mediální konstrukci genderu. Zabývá se jí ve vztahu k mediálním obsahům, publiku a produkci, přičemž specifickou část představují nová média a sociální sítě. Každý blok se zabývá teoretickou reflexí dané problematiky, představuje také empirická data a příklady z praxe.

  • 1. Média a společnost, funkcionalistické přístupy – liberální, radikální a alternativní perspektivy

  • 2. Média a konstrukce identity

  • 3. Feministické kritiky médií

  • 4. Mediální obsahy

  • 5. Konstrukce genderu v mediálních textech: reklama

  • 6. Konstrukce genderu v mediálních textech: tzv. femininní a maskulinní žánry

  • 7. Konstrukce genderu v mediálních textech: feministická filmová kritika

  • 8. Mediální organizace a politická ekonomie médií

  • 9. Gender a publika

  • 10. Gender a publika: metody výzkumu

  • 11. Konzumace mediálních obsahů: genderová socializace a pohádky

  • 12. Konzumace mediálních obsahů: kult hvězd, fanouškovství a fandom

  • 13. Nová média, sociální sítě a počítačové hry