Marketingová komunikace malých a středních podniků
Section outline
-
-
-
Předmět je ukončen klasifikovaným zápočtem a hodnocení předmětu tvoří dvě složky - průběžné (nepovinné) domácí úkoly (40%), týmová práce na marketingovém plánu pro fiktivní nebo existující firmu - bude domluveno na semináři (60%) - součástí je i finální prezentace marketingového plánu jeho tvůrci.
Plnění průběžných zadaných úkolů. Zadání DÚ najdete vždy v Moodlu (většinou v rámci prezentace), která vám bude zveřejněna elektronicky. Domácí úkoly odevzdáváte do Moodle včas. Na pozdě odevzdané úkoly nebude brán zřetel. Výjimku tvoří úkoly studentů/studentek, kteří byli nemocní a mají na to potvrzení od lékaře. Domácí úkoly sice nejsou povinné, ale budou mít vliv na konečné hodnocení. Jejich neodevzdání může zásadně snížit celkové hodnocení za kurz!
Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A-F.
Celkový výkon studenta/ky bude uveden v procentech (0-100 %) a dle nich stanovena klasifikace: 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B a 91% a více = A)
-
-
-
-
Sem vkládejte rešerši přečtených textů.
Máte přečíst dva ucelené texty, z každého uděláte výtah toho nejdůležitějšího na cca 0,5 - 0,75 stránky. Napíšete to však do jednoho dokumentu.
Vkládejte ve formátu pdf.
Pokud zde nebudou nějaké nesrovnalosti, uvidíte u tohoto úkolu pouze počty bodů, nikoliv komentář.
-
-
-
Projděte si i jednotlivé pododkazy
-
-
-
Prosím, vytvořte si skupiny po třech studujících (takové mikrotýmy). V tomto mikrotýmu budete společně pracovat na marketingovém plánu.
Tuto funkci v Moodlu používám poprvé, takže je možné, že nebude fungovat zcela dle představ :) ale zkusíme to.
-
-
Svoboda (viz prezentace 2. blok - interní komunikace) určil 12 aspektů firemní komunikace. V prezentaci je máte zobecněné, aby se hodily jak pro externí, tak interní komunikaci. Vyberte si z nich 6 a u těch jasně popište oba směry zvlášť - jak chápete ten který aspekt zvlášť v roli interní komunikace a jak v roli externí komunikace?
Prosím, odevzdávejte v pdf.
-
-
Přečtěte si příběhy slavných podnikatelů. U každého vyberte aspoň 2 životní/profesní milníky, které byly důležité pro jeho podnikatelský úspěch. Napište je a připište, proč si myslíte, že zrovna toto je ten důležitý milník.
Rozsah maximálně 1normostrana (1800 znaků = 1NS)
Prosím, odevzdávejte v pdf.
-
-
Tato prezentace je obohacena o informace typu MD, co se platí ze SP aj.
-
V této přednášce uslyšíte jednotlivé kroky k tomu, abyste mohli rozjet podnikání (živnost, podnik). Jediné, co musíte každoročně sledovat je výše záloh na sociální a zdravotní. Ve videu jsou uvedeny částky z roku 2020.
-
Když tvoříte business plán, musíte si stanovit své cíle. Hlavní i vedlejší (dílčí). Zkuste si stáhnout tuto příručku a definovat vlastní osobní smart cíle.
-
-
-
Přečtěte si četbu z tohoto týdne (branding pro MSP) a udělejte krátkou rešerši (max 1/2 strany) k tomuto tématu.
Úkoly odevzdávejte prosím v pdf
-
-
-
Marketingový plán děláte pro období 1 roku /pokud nezvolíte jinak/. Vaše firma je fiktivní, může být a začátku své existence nebo může být již zaběhnutá a stojíte jen na začátku nového plánovacího období.
Název firmy
2-3 produkty a jejich popis
segmentaci zákazníků formou person nebo klasických faktorů segmentace (asi budete mít 2-3 segmenty) a vyberete si, na jaký/jaké zacílíte
zmapování konkurence
zmapování trendů ve společnosti a/nebo drobný výzkum "zákazníků", který můžete udělat na svých vrstevnících, pokud jsou produkty vhodné pro ně.
vizi a misi - dobrovolné, cíl (e) SMART na rok
swot analýza (můžete doplnit volně i jinými analýzami)
logo (můžete i slogan) a jeho různé provedení, takový malý brand manuál (stačí jen velmi krátce, aspoň dvě varianty loga a jejich použití (černobílé a barevné provedení apod.)
výběr marketingové strategie (vybíráte business strategii, která bude zastřešující, na to naváže rozpracovaná marketingová - jak bude vypadat komunikace, cenotvorba, produktová a distribuční strategie - aspoň náznakem. Představené strategie můžete různě upravovat dle situace na trhu, firmy, jejího životního cyklu aj. Strategie navazují na cíl! :)
pak následuje taktika, kterou si představte jako kroky, které musíte podniknout, abyste dosáhli stanoveného cíle v souladu s vybranou strategií. Klidně vkládejte do tabulek. Můžete dělat i různé malé media plány, můžete si s tím pohrát. Udělat ukázky příspěvků na sociální sítě a jiné.
vyčíslete náklady, které potřebujete na provedení taktiky
uveďte rizika, jak jim předcházet a co to znamená, když nastanou (scénáře)
Vše dáte do jednoho souboru a od 11. týdne do konce 12. týdne (23.12.) můžete odevdávat v Moodlu.
Ve 12. týdne bude krátká 2 min prezentace - nepotřebujete ppt prezentace! Mluví jeden z týmu.
-
-
-
Jedná se o marketingový plán pro vaši fiktivní firmu.
-