Studijní literatura
Buryánek, Jan et al. Interkulturní vzdělávání: příručka nejen pro středoškolské pedagogy. Praha: Člověk v tísni v Nakladatelství Lidové noviny, 2004. 518 s. ISBN 80-7106-715-6. Dostupné také z: http://www.varianty.cz.
BYTEŠNÍKOVÁ, I., HORÁKOVÁ, R., KLENKOVÁ, J. Logopedie &surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-136-2.
ČERNÁ, M. a kol. Česká psychopedie: speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Vydání druhé. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. 222 stran. ISBN 978-80-246-3071-7.
Faltýn, Jaroslav. Teoretická východiska multikulturní andragogiky. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta v nakl. MJF, 2005. 129 s. Edice celoživotního vzdělávání; sv. 18. ISBN 80-86284-50-6.
HÁDKOVÁ, K. Člověk se sluchovým postižením. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2015. ISBN 978-80-7290-619-2.
HAMADOVÁ, P., KVĚTOŇOVÁ, L., NOVÁKOVÁ, Z. Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Paido : Brno, 2007. ISBN 978-80-7315-159-1.
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: GradaPublishing, 2015. ISBN 978-80-247-4674-6.
HORÁKOVÁ, R. Surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-225-3.
KALEJA, M. Determinanty edukace sociálně vyloučených žáků z pohledu speciální pedagogiky. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. ISBN 978-80-7464-544-0.
KALEJA, M. Základy etopedie. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2013. ISBN 978-80-7464-271-5.
KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9.
KLENKOVÁ, J., BOČKOVÁ, B., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Kapitoly pro studenty logopedie. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-229-1.
LECHTA, Viktor, ed. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.
MIOVSKÝ, M. a kol. Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: SCAN, 2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D.Somatopedie. Paido: Brno, 2007, ISBN 978-80-7315-137-9
PIPEKOVÁ. J. at al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. přepracované a rozšířené vydání. Brno:Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.
SLOWÍK, J. Speciálná pedagogika. Praha: GradaPublishing, 2007, ISBN 978-80-247-1733-3
Šotolová, Eva. Vzdělávání Romů. Vyd. 4., V nakl. Karolinum 2., rozš. a upr. Praha: Karolinum, 2011. 130 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-80-246-1909-5.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0768-9.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-414-4
VÁGNEROVÁ,M., STRNADOVÁ, I., KREJČOVÁ,L.: Náročné mateřství: být matkou postiženého dítěte. Praha: Karolinum, 2009, ISBN 978-80-246-1616-2
VALENTA, M. et al. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. Vyd.5.,aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Parta, 2013. 495 s. ISBN 978-80-7320-187-6.
VYSKOTOVÁ, J., MACHÁČKOVÁ, K. Jemná motorika. Vývoj, motorická kontrola, hodnocení a testování. Praha: GradaPublishing, 2013, ISBN 978-80-247-4698-2.