Jak se ( na)učit
PubMed hravě
aneb veřejný výukový program nejen pro mediky
ve čtyřech na sebe navazujících stupních studijní náročnosti
s volitelnými in formačními intermezzy pro zvídavé
a repetitorii probrané látky pro všechny
v četných scénických obrazech dle ducha
Komenského “Schola Ludus“ provedený
za níže připojeného poznamenání
že obecně zažitý český překlad “Škola hrou” namísto “Škola na jevišti” je významově zavádějící, neb vede
k mylnému přesvědčení, že učení se ve škole - a poté i v životě - lze zúžit na hraní si neboli zábavu;
ve skutečnosti, dle původního Komenského pojetí, se slovem “hra” míní scénické žákovské představení,nastudované a provozované pod režijním dohledem učitele, a jedná se tudíž o vzdělávací prostředek, který předpokládá - a vyžaduje - myšlenkově aktivní účast učících se žáků-herců, nikoliv pouhou přítomnost
pasivně se bavících žáků-hráčů
kterak se výňatky z Komenského díla “Schola Ludus”
o historii a logice též úvodem dokládá
a formou programové overtury
nabízí ke shlédnutí
Autor programu PubMed hravě
Ing.Zdeněk Smrčka
Ústav vědeckých informací Univerzity Karlovy - 2. lékařské fakulty
a Fakultní nemocnice v Motole
Zveřejněno v Praze MMXI