aneb veřejný výukový program nejen pro mediky ve čtyřech na sebe navazujících stupních studijní náročnosti s volitelnými in formačními intermezzy pro zvídavé a repetitorii probrané látky pro všechny v četných scénických obrazech dle ducha Komenského “Schola Ludus“ provedený za níže připojeného poznamenání
že obecně zažitý český překlad “Škola hrou” namísto “Škola na jevišti” je významově zavádějící, neb vede k mylnému přesvědčení, že učení se ve škole - a poté i v životě - lze zúžit na hraní si neboli zábavu; ve skutečnosti, dle původního Komenského pojetí, se slovem “hra” míní scénické žákovské představení,nastudované a provozované pod režijním dohledem učitele, a jedná se tudíž o vzdělávací prostředek, který předpokládá - a vyžaduje - myšlenkově aktivní účast učících se žáků-herců, nikoliv pouhou přítomnost pasivně se bavících žáků-hráčů
kterak se výňatky z Komenského díla “Schola Ludus” o historii a logice též úvodem dokládá a formou programové overtury nabízí ke shlédnutí
Autor programu PubMed hravě Ing.Zdeněk Smrčka Ústav vědeckých informací Univerzity Karlovy - 2. lékařské fakulty a Fakultní nemocnice v Motole Zveřejněno v Praze MMXI