Osnova sekce

    • Jak se ( na)učit

      obr1

      PubMed hravě

      aneb veřejný výukový program nejen pro mediky
      ve čtyřech na sebe navazujících stupních studijní náročnosti
      s volitelnými in formačními intermezzy pro zvídavé
      a repetitorii probrané látky pro všechny
      v četných scénických obrazech dle ducha
      Komenského “Schola Ludus“ provedený
      za níže připojeného poznamenání

      že obecně zažitý český překlad “Škola hrou” namísto “Škola na jevišti” je významově zavádějící, neb vede
      k mylnému přesvědčení, že učení se ve škole - a poté i v životě - lze zúžit na hraní si neboli zábavu;
      ve skutečnosti, dle původního Komenského pojetí, se slovem “hra” míní scénické žákovské představení,nastudované a provozované pod režijním dohledem učitele, a jedná se tudíž o vzdělávací prostředek, který předpokládá - a vyžaduje - myšlenkově aktivní účast učících se žáků-herců, nikoliv pouhou přítomnost
      pasivně se bavících žáků-hráčů

      kterak se výňatky z Komenského díla “Schola Ludus”
      o historii a logice též úvodem dokládá
      a formou programové overtury
      nabízí ke shlédnutí

      Autor programu PubMed hravě
      Ing.Zdeněk Smrčka

      Ústav vědeckých informací Univerzity Karlovy - 2. lékařské fakulty
      a Fakultní nemocnice v Motole
      Zveřejněno v Praze MMXI