Section outline

  • Úvod, povaha a záměr předmětu, potenciální školitelé, projekt výzkumu

  • Od oblasti zájmu k tématu: uvažování, čtení a psaní pro antropologii

    • Úkol na 30.10. (deadline 23.10. a 29.10. vždy do 10:00 hod.)

      Promýšlejte dál oblast/ti svého zájmu, zcitlivujte se. Zvažujte důkladně terén/zdroje dat a teoretické zázemí projektu. Posuňte se!

      Prozkoumávejte svou oblast zájmu v kontextu odborné literatury. Odevzdejte

      1. (do 29.10. do 10 hod.) rešerši literatury (= komentovaný soupis) ke svému tématu;

      2. (do 23.10. do 10:00) prostudujte si jeden text (článek, kapitolu) ze své rešerše. Napište shrnutí (1 odst.) + na základě textu zformulujte 1 výzkumnou otázku ke své práci.

      3. další pokroky v přípravě projektu (reflexe, tj. třeba i dilemata, nejasnosti, na něž narážíte ... klidně pište i konkrétní otázky, které by vám přišlo vhodné v rámci dipl. semináře řešit).

      Každý odevzdaný dokument bude od tohoto momentu vždy na začátku obsahovat hlavičku:

      ·         jméno a příjmení autora/ky, 

      ·         téma projektu, 

      ·         školitele/ku včetně všech titulů).

       

      Jste-li si nejistí, ztracení, nebo naopak přehlcení řadou nápadů, domluvte si konzultaci: ať už s potenciálním školitelem, nebo prostě jen s vyučujícím, jemuž důvěřujte. V neposlední řadě jsme tu pro Vás my, vyučující diplomního semináře (konzultační hodiny: Novotná PO 10:30-12:30 nebo po dohodě, Bittnerová po dohodě). Tj. aktivita je na Vás, ostatně jde o Vaši bakalářskou práci.    
  • Metody výzkumu pro bc. práci v antropologii

    • •       Zcitlivování se k etnografii: pozorování:

      •       Formulujte výzkumnou otázku vhodnou k pozorování

      •       Nalezněte terén svého výzkumu nebo terén obdobný/blízký

      •       Realizujte cca hodinové ne/zúčastněné pozorování

      •       Odevzdejte max. 1 normostranu svých terénních poznámek (kteroukoliv část, nemusí být začátek)

      •       Nezapomeňte na „hlavičku“ dokumentu a pasportizaci

      (zároveň samozřejmě dál pokračujte v promýšlení tématu, rešerši literatury + nyní i metodologickém promýšlení projektu)

  • Reflexe úkolu + reflexe dosavadní práce v diplomním semináři + etika výzkumu s důrazem na antropologii 

    • Další postup semináře

      Od příští hodiny již budou probíhat prezentace a diskuze jednotlivých projektů. 

      Podstata věci: cílím ke svému vlastnímu výzkumu/projektu bc. práce. Smysl prezentace: diskutuji se všemi svůj rozpracovaný projekt (rozpracovaný = opravdu rozpracovaný = jak nad věcí nyní přemýšlím ... přemýšlejte spolu se mnou, poraďte, upozorněte, naveďte...). A zároveň: inspirujme se navzájem, podpořme se... Ideální struktura prezentace / projektu výzkumu níže. Nicméně: nyní jsme in "work in progress" (což je mimochodem také standardní formát prezentací na konferencích) = něco mám rozpracované více, něco méně, ale prezentuji, jak nyní o věci uvažuji, co k tomu nyní mám, co je/mohlo by být zajímavé, s čím naopak válčím (i pro ostatní). (Dalším krokem bude odevzdání samotného projektu výzkumu k atestaci: zde už budeme požadovat smysluplný souvislý text a ten budeme posuzovat.)

      Prezentace projektu v DP = ústní reference o stavu projektu podpořená ppt ve struktuře uvedené níže. Rozsah: cca 5 min. (budeme měřit, připravte se) a cca 5 slidů powerpointové prezentace. 

      Možnosti, jak prezentaci projektu vést, zde:     

    • Úkol na příště:

      - prezentující připravují své prezentace; draft odevzdají do úterní půlnoci před seminářem v libovolné formě;

      - všichni ostatní pracují na svých projektech bc. prací, dotahují, promýšlejí, připravují se... a popř. doplňují úkoly, které jim dosud utekly.

  • Prezentace (výzkumných) projektů bc. prací

    • Rozsah: 5 min. (5 slidů) prezentace + 5 min. diskuze
    • Doporučená struktura:
    1. Téma
    2. Teoretické ukotvení
    3. Výzkumný problém/výzkumné otázky
    4. Terén/vzorek
    5. Metodologie
    • Draft projektu odevzdat vždy v úterý před prezentací zde:

    • 27.11.: Pavlína Beranová, Týna Boukalová, Kamila Divišová, Nicole Frišmanová, Nella Anna Charvátová, Elena Chomátová, Jana Jobbiková, Kateřina Kovalevová, Michal Kříž, Viktória Olléová, Vojtěch Šedivý, Sára Tököly

      11.12.: Dinara Abdrakhmanova, Emma Bajusová, Pavla Basíková, Sofie Duspěvová, Oliver Beťko, Petr Janda, Sabina Grebeňová, Andrei Kochegov, Kateřina Krulišová, Kristýna Malinová, Marina Popova, Žaneta Veitová, Kateřina Velinská, Daria Zasidkovych.

      8.1.: Daria Atroshchenko, Kristina Augustinová, Drew Bártek, Pavla Basíková, Adéla Danišová, Petr Janda, Laura Makovičková, Linda Matějková, Polina Oparina, Nella Paulová, Tereza Rozšafná, Ondřej Schovanec, Radek Škuthan, Kateřina Velínská

      8.1. od 17 (dist. - online): Hana Dvořáková, Sofie Petrů, Petra Šeděnková.

      15.1. (učebna 2.32): Jakub Adamčík, Matěj Juránek, Markéta Královcová, Šárka Nováková, Valentina Pilařová, Vanesa Ryvolová, Viktorie Stojanova, Kamila Švejdová.

  • Highlighted
    • Podmínky atestace a možný obsah a struktura projektu jsou podrobně popsány zde: 

    • Závěrečnou práci (projekt bc. práce v rozsahu 5-8 NS) odevzdávejte k následujícím termínům:

    • Zpětnou vazbu (zde v Moodle) a známku (v SIS) obdržíte nejpozději do týdne od příslušného termínu odevzdání práce. 

      Pozn.:

      Práce vložené do nesprávné odevzdávárny nebudeme reflektovat (= není v našich silách opakovaně prohledávat Moodle). 

      Pokud máte dosud nesplněné některé z průběžných úkolů, odevzdejte je alespoň dodatečně. Pokud máte jakýkoliv jiný problém s atestací, potažmo s bc. prací, ozvěte se nám. 

      Diplomní seminář je povinným předmětem, tj. jeho nesplnění v tomto akademickém roce = jeho opakovaný zápis v akademickém roce následujícím (viz Pravidla pro organizaci studia zde: https://fhs.cuni.cz/FHS-306-version1-pos_2020_10_01.pdf). Upřímně tento postup nedoporučujeme.