Mentoring pro děti a dospívající
Section outline
-
Pred první komentovanou ppt presentací (14.10.2020) doporučuji seznámit se s tématy konference European Mentoring Summit 2020 https://mentoringsummit.eu/ a obsahem stránek European Centre for Evidence-Based Mentoring (https://www.ecebmentoring.eu/) a Chronicle of Evidence-Based Mentoring od J. E. Rhodes (https://www.evidencebasedmentoring.org/) pro úvodni přehled do tématu před začátkem kurzu.
-
-
Prosim, stahnete si ucebnici k tomuto kurzu:
Brumovska T., Seidlova Malkova G. (2010): Mentoring. Portal, Praha 2010
https://aran.library.nuigalway.ie/handle/10379/15785
(Zde v predfinalni verzi pro tisk)
-
-
Webinar 4.11.2020 na vasi zkusenost se seminarem a reflexi dosavadnich poznatku o mentoringu ve vasi osobni zkusenosti
11.11. 2020: Charakteristiky prinosnych a rizikovych formalnich mentoriskych vztahu, Rhodes Process Model, Teorie socialni opory
18.11.2020: Teorie ZZU (GSM)
25.11.2020: Dynamika mentorskych vztahu
2.12.2020: Metody vyzkumu
8.12.2020: Webinar. Otazky pro esej. Shrnuti celeho kurzu. Jak napsat esej.
16.12. 2020: Webinar. Dotazy. Odevzdani eseje.
6.1. 2021: Posledni online webinar. Zpetna vazba. Dotazy. Komentare.
-
Prinosne a rizikove vztahy podle vyzkumu
Rhodes process model
Teorie socialni opory v cinnosti mentora
Literatura: Brumovska, T., Seidlova Malkova G. (2020): Characteristics, quality features and dynamics in formal youth mentoring relationships: The Rhodes model revisited. Ceskoslovenska psychologie (https://aran.library.nuigalway.ie/handle/10379/15963)
-
Zprostředkované učení vysvětluje, jak se chová efektivní úspěšný mentor. Tedy co je klíčem úspěchu mentora, který chce přispět rozvoji poznávacích schopností a sociálních dovedností mentora. Zprostředkované učení se začalo původně používat v oblasti intervencí pro podporu rozvoje dovedností myslet a učit se. Postupně se ale osvědčilo v různých, zejména edukativních a vzdělávacích, kontextech jako didaktický nástroj pro rozvoj kognitivních , ale i sociálních a emočních kompetencí dětí i dospívajících.
----------------------
Zadání reflexe k tématu ZZU
Vzpomeňte si na někoho ve vašem životě, kdo vám pomohl se něco nového naučit (určitou dovednost) nebo kdo vám pomohl se vypořádat úspěšně s nějakým obtížným úkolem. Co si pamatujete, že tento člověk dělal? Jak to udělal, že vás něco naučil nebo vám pomohl zvládnout těžkou úlohu? Vzpomenete si na nějaký zlomový bod/okamžik v celé té situaci učení, které vás posunul dál? Rozpoznáváte ve své reflexi některý ze znaků ZZU?
Reflexi je možné odevzdat až do 20. 12. 2020
-
Zde je presentace obsahujici nasledujici:
1. shrnuti nejdulezitejsich bodu kurzu
2. Info o metodach vyzkumu v mentoringu
3. Otazky pro vasi esej s deadlinem 16.12.2020
4. Pozvanku na webinar pristi st 9.12. od 9.30 a info o dalsich lekcich do konce kurzu
Pozvanka na Webinar ECEB Mentoring: 8.12.2020 v 14.30 - 16.00
We are inviting you to attend a webinar on the 8th of December at 15:30h CET. This session is meant to be like an echo of the Summit. During the event, we realised how much we had to learn from Dr Bernadine Brady and Prof. Pat Dolan's work. That's why they will be our guests next week! With them, we will talk about "The importance of being present: Reflections on the importance of relationships in youth mentoring". So if you don't want to miss this opportunity, click this link and save the date!
-
Dobrý den studenti,
zde jsou některé články pro podporu vašich referencí v eseji. Prosím, nezapomeňte, že esej a vaše další krátké eseje máte odevzdat nejpozději zítra 16.12.2020