Topic outline

  • General

  • Úvod do kursu

    Pred první komentovanou ppt presentací (14.10.2020) doporučuji seznámit se s tématy konference European Mentoring Summit 2020 https://mentoringsummit.eu/ a obsahem stránek European Centre for Evidence-Based Mentoring (https://www.ecebmentoring.eu/) a Chronicle of Evidence-Based Mentoring od J. E. Rhodes (https://www.evidencebasedmentoring.org/) pro úvodni přehled do tématu před začátkem kurzu.
  • Téma 1: Úvod do Mentoringu. Historie fenoménu a pojmu. Základní terminologie

  • Téma 2: Přirozený mentoring: Pojem, význam a přínosy ve vývoji dětí a dospívajících. Teoretická východiska.

  • WEBINAR 4.11.2020

    Webinar 4.11.2020 na vasi zkusenost se seminarem a reflexi dosavadnich poznatku o mentoringu ve vasi osobni zkusenosti

    11.11. 2020: Charakteristiky prinosnych a rizikovych formalnich mentoriskych vztahu, Rhodes Process Model, Teorie socialni opory

    18.11.2020: Teorie ZZU (GSM)

    25.11.2020: Dynamika mentorskych vztahu

    2.12.2020: Metody vyzkumu

    8.12.2020: Webinar. Otazky pro esej. Shrnuti celeho kurzu. Jak napsat esej. 

    16.12. 2020: Webinar. Dotazy. Odevzdani eseje.

    6.1. 2021: Posledni online webinar. Zpetna vazba. Dotazy. Komentare.

  • Tema 3: Charakteristiky prinosnych a rizikovych formalnich mentorskych vztahu

    Prinosne a rizikove vztahy podle vyzkumu

    Rhodes process model

    Teorie socialni opory v cinnosti mentora

    Literatura: Brumovska, T., Seidlova Malkova G. (2020): Characteristics, quality features and dynamics in formal youth mentoring relationships: The Rhodes model revisited. Ceskoslovenska psychologie (https://aran.library.nuigalway.ie/handle/10379/15963)

  • Tema 4: Podminky prinosu mentoringu - Role mentora a ZZU

    Zprostředkované učení vysvětluje, jak se chová efektivní úspěšný mentor. Tedy co je klíčem úspěchu mentora, který chce přispět rozvoji poznávacích schopností a sociálních dovedností mentora. Zprostředkované učení se začalo původně používat  v oblasti intervencí pro podporu rozvoje dovedností myslet a učit se. Postupně se ale osvědčilo v různých, zejména edukativních a vzdělávacích,  kontextech jako didaktický nástroj pro rozvoj kognitivních , ale i sociálních a emočních kompetencí dětí i dospívajících.

    ----------------------

    Zadání reflexe k tématu ZZU 

    Vzpomeňte si na někoho ve vašem životě, kdo vám pomohl se něco nového naučit (určitou dovednost) nebo kdo vám pomohl se vypořádat úspěšně s nějakým obtížným úkolem. Co si pamatujete, že tento člověk dělal? Jak to udělal, že vás něco naučil nebo vám pomohl zvládnout těžkou úlohu? Vzpomenete si na nějaký zlomový bod/okamžik v celé té situaci učení, které vás posunul dál? Rozpoznáváte ve své reflexi některý ze znaků ZZU?

     Reflexi je možné odevzdat až do 20. 12. 2020

  • Tema 5: Dynamika mentorskych vztahu. Sociální opora

  • Tema 6: Metody vyzkumu v mentoringu, shrnuti, otazky pro esej

    Zde je presentace obsahujici nasledujici:

    1. shrnuti nejdulezitejsich bodu kurzu

    2. Info o metodach vyzkumu v mentoringu

    3. Otazky pro vasi esej s deadlinem 16.12.2020

    4. Pozvanku na webinar pristi st 9.12. od 9.30 a info o dalsich lekcich do konce kurzu

    Pozvanka na Webinar ECEB Mentoring: 8.12.2020 v 14.30 - 16.00

    We are inviting you to attend a webinar on the 8th of December at 15:30h CET. This session is meant to be like an echo of the Summit. During the event, we realised how much we had to learn from Dr Bernadine Brady and Prof. Pat Dolan's work. That's why they will be our guests next week! With them, we will talk about "The importance of being present: Reflections on the importance of relationships in youth mentoring". So if you don't want to miss this opportunity, click this link and save the date!

    https://www.crowdcast.io/e/beingpresent 

  • Shrnuti kurzu, Zaver. Otazky pro esej