Tema 4: Podminky prinosu mentoringu - Role mentora a ZZU
Osnova sekce
-
Zprostředkované učení vysvětluje, jak se chová efektivní úspěšný mentor. Tedy co je klíčem úspěchu mentora, který chce přispět rozvoji poznávacích schopností a sociálních dovedností mentora. Zprostředkované učení se začalo původně používat v oblasti intervencí pro podporu rozvoje dovedností myslet a učit se. Postupně se ale osvědčilo v různých, zejména edukativních a vzdělávacích, kontextech jako didaktický nástroj pro rozvoj kognitivních , ale i sociálních a emočních kompetencí dětí i dospívajících.
----------------------
Zadání reflexe k tématu ZZU
Vzpomeňte si na někoho ve vašem životě, kdo vám pomohl se něco nového naučit (určitou dovednost) nebo kdo vám pomohl se vypořádat úspěšně s nějakým obtížným úkolem. Co si pamatujete, že tento člověk dělal? Jak to udělal, že vás něco naučil nebo vám pomohl zvládnout těžkou úlohu? Vzpomenete si na nějaký zlomový bod/okamžik v celé té situaci učení, které vás posunul dál? Rozpoznáváte ve své reflexi některý ze znaků ZZU?
Reflexi je možné odevzdat až do 20. 12. 2020