Cíl kurzu a podmínky zakončení
Section outline
-
Cílem předmětu je seznámení s problematikou politického marketingu z teoretické perspektivy, kdy se zaměříme na kořeny disciplíny s jejím vývojem a současnou aplikací. Kurz bude rozdělen do tří tematických bloků, kdy se na disciplínu zaměříme teoreticky, z historické perspektivy a praktické tedy aplikační. Nejprve se tak budeme soustředit na vysvětlení teorie politického marketingu (základní definiční problematika, přebrané nástroje z klasického marketingu, pozornost bude věnována i problematice etablování se politického marketingu jakožto akademická disciplína atd.). V kurzu se budeme bavit i o základních principech, jak funguje politika, politické strany a co to jsou politické ideologie. V závěru kurzu se zaměříme na praktické dopady politického marketingu a v rámci přednášek budou studenti seznámeni s vybranými případovými studiemi volebních kampaní.
Výstupy:
1. SWOT analýza stranických lídrů (20 bodů, 20 % z hodnocení)
Student/ka si vybere si vybere jednu ze stran/koalic (nemusí být parlamentní) a sestaví pro ni SWOT analýzu vč. strategií pro nadcházející volby do Poslanecké sněmovny. Termín odevzdání SWOT analýzy je 20. dubna 2025 (půlnoc) elektronicky výhradně do odevzdávárny v Moodle. Striktní rozsah 5 NS. Součástí je i krátké (max. 1 odstavec) představení subjektu. Hodnotí se práce se zdroji, argumentace i formální a gramatické náležitosti. Doporučujeme psát až po hodině o výzkumu volebního trhu (9. dubna).
2. průběžný test (40 bodů, 40 % z hodnocení)
Průběžný test proběhne místo přednášky 16. dubna 2025, tedy od 12.30 v učebně H 2015. Účast je povinná. Test bude sestaven z obsahu zadané literatury a dosud proběhnuvších přednášek.
3. závěrečný test (40 bodů, 40 % z hodnocení) – dle aktuální epidemiologické situace prezenčně, nebo ústní zkoušení online formou, příp. online test.
Maximální bodový zisk je 100 bodů, pro absolvování kurzu je nutné získat nejméně 51 bodů. Pro absolvování kurzu je nutné splnit všechny tři části!