Cíl kurzu a podmínky zakončení
Osnova sekce
-
Cílem předmětu je seznámení s problematikou politického marketingu z teoretické perspektivy, kdy se zaměříme na kořeny disciplíny s jejím vývojem a současnou aplikací. Kurz bude rozdělen do tří tematických bloků, kdy se na disciplínu zaměříme teoreticky, z historické perspektivy a praktické tedy aplikační. Nejprve se tak budeme soustředit na vysvětlení teorie politického marketingu (základní definiční problematika, přebrané nástroje z klasického marketingu, pozornost bude věnována i problematice etablování se politického marketingu jakožto akademická disciplína atd.). V kurzu se budeme bavit i o základních principech, jak funguje politika, politické strany a co to jsou politické ideologie. V závěru kurzu se zaměříme na praktické dopady politického marketingu a v rámci přednášek budou studenti seznámeni s vybranými případovými studiemi volebních kampaní.
Výstupy:
1. SWOT analýza stranických lídrů (20 bodů, 20 % z hodnocení)
Student/ka si vybere JEDNU z parlamentních STRAN (ne koalic) a sestaví pro ni SWOT analýzu vč. strategií pro nadcházející volby do Evropského parlamentu. Termín odevzdání SWOT analýzy je 21. dubna 2024 elektronicky výhradně do odevzdávárny v Moodle (půlnoc). Striktní rozsah 5 NS. Součástí je i krátké představení subjektu. Hodnotí se práce se zdroji, argumentace i formální a gramatické náležitosti. Doporučujeme psát až po hodině 3. dubna (výzkum volebního trhu).
2. seminární práce (40 bodů, 40 % z hodnocení)
Seminární práci píšou studenti na JEDEN konkrétní teoretický koncept související s kurzem (v případě pochybností téma diskutujte s vyučujícími). Práce je zaměřena na detailní popis vybraného konceptu, rozličné zdroje argumentující pro/proti, resp. výhody/nevýhody, přístupy různých autorů. Deadline odevzdání 8. května 2024 (půlnoc) elektronicky výhradně do odevzdávárny v Moodle. Striktní rozsah 8 NS (± 10 %). Písemná práce musí splňovat veškeré akademické náležitosti, hodnotí se aplikace teorie, práce se zdroji, argumentace i formální a gramatické náležitosti.
3. závěrečný test (40 bodů, 40 % z hodnocení) – dle aktuální epidemiologické situace prezenčně, nebo ústní zkoušení online formou, příp. online test.
Maximální bodový zisk je 100 bodů, pro absolvování kurzu je nutné získat nejméně 51 bodů. Pro absolvování kurzu je nutné splnit všechny tři části!