Section outline

  • Hodinu LV s konstruktivistickou stavbu E- U R čili před-při-po doladíme podle čtenářských potřeb žáků a podle vybraného textu.

    K vybraným textům a k plánu a programu hodiny plánujeme realizaci s dětmi ve třídě (v 4.-5. ročníku, i kdyby účastník měl ročník vypůjčit od kolegyň ve škole).

    Kontrolujeme své klíčové aktivity, odstraňujeme  plevelné aktivity pro jiné cíle a jiné předměty. Propojování oborů se dotvoří až docela naposledy.

    Konzultujeme - posuzujeme., zda bude pracovat pokaždé každý žák. (Aktivity a doslovná zadání k práci). Rozhodujeme, co do dvojic, co do skupin, jak a proč!

    Upřesňujeme materiály pro žáky: co do PL, co do mluvených reakcí, co do samostatně zpracovaných zápisů.

    Hlídáme, aby se z hodin nevytratilo čtení pro zážitek: nejen čtení textu v jednom kuse, ale také cíl a atmosféra hodiny. Rozhodujeme, která hodina je více pro zážitek, a která více pro některou dovednostní složku čtenářství.

    Do příštího setkání plánujeme realizaci, vylepšování, konzultování.

    Veškeré materiály si účastníci přinesou příště k další práci.