Osnova sekce

  • STRUKTURA A ORGANIZACE VYUČOVACÍCH HODIN

    škola, třída, vyučující, počet žáků, datum

    výukový materiál/lekce, doplňkové materiály, technická média

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------

    • seznámení s cílem/cíly hodiny: ústně, písemně na tabuli, jinak
    • plnění hlavního a dílčích cílů v jednotlivých fázích hodiny: ano, ne částečně
    • rozfázování hodiny: úvodní/motivační, prezentační, procvičovací, upevňovací, opakovací, evaluační, oddechová, další jiná…
    • délka trvání jednotlivých fází hodin
    • návaznost jednotlivých fází hodiny, vhodnost volby přechodu z jedné činnosti na druhou
    • střídání činností, častost, funkčnost…
    • zadání domácího úkolu: ano, ne, kdy
    • využívání pomůcek – jakých, kde /ve které fázi hodiny
    • frekvence poslechu (přímého/nepřímého), čtení, mluvení, psaní (pokud možno procentuální vyjádření) – rozdělit na činnost učitele a jednotlivých žáků 
    • využívání motivačních činitelů – jakých, jak často, ve kterých fázích hodiny… 
    • zasedací pořádek – neměnný, pevný v řadách, uspořádání lavic do podkovy, jinak, např. do skupin (promyšlený vzhledem k aktivitám), mění se v průběhu hodiny, část třídy vyhrazena k činnostně orientovaným aktivitám…
    • využívání oddechových fází v průběhu hodiny, jak často, způsoby
    • připravena časová rezerva (činnosti, které lze uplatnit na konci hodiny), pokud zůstane čas:ano, ne, uveďte příklady