Osnova sekce

    • Přečtěte si přiložený text (překlad v češtině, nebo str. 33-43 v angličtině) a vyřešte následující úkoly:

      Na základě vlastní zkušenosti (nejlépe v roli učitele češtiny, nemáte-li takovou možnost, pak i v roli žáka) uveďte příklad:

      1) interferenční chyby (kontrastivní analýza) / mezijazykové chyby (chybová analýza) s informací o mateřském jazyku studenta

      2) pozitivního transferu (kontrastivní analýza) s informací o mateřském jazyku studenta

      3) vnitřně jazykové / vývojové chyby (chybová analýza)

      4) vyhýbání se nějakému jazykovému prostředku

      5) fosilizace (mezijazyk)

      Dále krátce popište, v čem se kontrastivní analýza odlišuje od chybové analýzy a jaký má teorie mezijazyka přínos pro analýzu jazyka nerodilých mluvčích (maximálně 250 slov, spodní hranice není určena, bude-li popis výstižný).