CA, EA, IL
Přečtěte si přiložený text (překlad v češtině, nebo str. 33-43 v angličtině) a vyřešte následující úkoly:
Na základě vlastní zkušenosti (nejlépe v roli učitele češtiny, nemáte-li takovou možnost, pak i v roli žáka) uveďte příklad:
1) interferenční chyby (kontrastivní analýza) / mezijazykové chyby (chybová analýza) s informací o mateřském jazyku studenta
2) pozitivního transferu (kontrastivní analýza) s informací o mateřském jazyku studenta
3) vnitřně jazykové / vývojové chyby (chybová analýza)
4) vyhýbání se nějakému jazykovému prostředku
5) fosilizace (mezijazyk)
Dále krátce popište, v čem se kontrastivní analýza odlišuje od chybové analýzy a jaký má teorie mezijazyka přínos pro analýzu jazyka nerodilých mluvčích (maximálně 250 slov, spodní hranice není určena, bude-li popis výstižný).
- 5. října 2017, 21.39
- 5. října 2017, 21.39