Osnova sekce

  • Praktický výstup

    Každý student vytvoří soubor učebních materiálů zaměřených na utváření fonetické gramotnosti žáků. Soubor bude obsahovat materiály ve formátu .DOCX (event. jako interaktivní přípravy ve formátu .NOTEBOOK) a bude ve všech materiálech zpracovávat Vámi vybrané 2 různé segmentální a 1 suprasegmentální jevy zvukové stránky ruského jazyka. Soubor bude mít následující strukturu:

    • 3x materiál pro nácvik pro žáky ZŠ (2x segment, 1x prozodický jev)
    • 3x materiál pro nácvik pro žáky SŠ (2x segment, 1x prozodický jev)
    • 3x materiál pro procvičování (2x segment, 1x prozodický jev)
    • 1x fonetická rozcvička na libovolný jev - jiný než dříve zpracované

    Celkem tedy Váš výstup bude obsahovat 10 materiálů (ideálně v 10 samostatných souborech), přičemž každý materiál bude zpracován tak, aby obsahoval zadání pro žáky a pokyny pro učitele (vč. popisu způsobu práce s úkoly, jejich zaměření a významu). Materiál k nácviku je určen pro osvojení nového jevu, materiál k procvičování - žáci si jev již dříve osvojili (např. v 1. roce studia), nyní je třeba jej na vyšší úrovni s vyšší znalostí zopakovat. Úroveň materiálů pro procvičování není stanovena (max. B1 jako maturitní), úroveň pro nácvik - materiály budou používány v 1. roce výuky na ZŠ a SŠ.

    Při zpracování materiálu je třeba odlišit zvolené metody a postupy s ohledem na cílovou skupinu - ZŠ (8. roč.), SŠ (1. roč.). Při zpracování využitjte různé metody a postupy explicitního (a samozřejmě i implicitního) přístupu k rozvoji FG, nebudou akceptovány materiály založené pouze na nápodobě.

    Možné postupy explicitního přístupu naleznete v článku v periodiku Didaktické studie (roč. 6, č. 1 - Kognitivní vědy v teorii a praxi jazykového vyučování) od str. 156.

    Termín odevzdání: 22.12.2017 (přes Moodle)