Osnova sekce

  • 12.12. PROMĚNY TEXTU II – OD ANNY K PROLETÁŘCE

    ÚKOL

    • Propagační kampaň vybraného titulu formou souvislého textu (seznam v příloze). Text nemusí obsahovat děj ani informace o autorovi, pokuste se spíš vytvořit věrohodnou marketingovou strategii, jak přimět k četbě daného titulu co nejširší publikum. Vaším úkolem je titul prodat v r. 1958 (užitečnou pomůckou může být otázka, co by si museli přečíst o knize vaši prarodiče, aby do ní alespoň zahlédli a nezavrhli ji rovnou jako "ideologickou agitku".)
    • Z Čítanky českého stalinismu vybrat báseň, která obsahuje klíčový motiv socialistické poezie.

    ČETBA

    • Anna proletářka


    Odkaz vás navede na webové album, kde je celá próza. Bohužel - jako již tradičně - jsou některé fotografie ve špatné kvalitě. Pokud pro vás bude text nečitelný, můžete si přečíst v podstatě jakékoli knižní vydání, ovšem musíte počítat s tím, že nečtete původní text, ale pro představu o románu je to dostačující.
    Pokud byste chtěli jít přímo do časopisu, Anna proletářka vyšla v prvních dvou ročnících Reflektoru; časopis má k dispozici Národní knihovna, knihovna Ústavu pro českou literaturu a Knihovna Národního muzea na Letné.

    SYNOPSE

    Ivan Olbracht: O Anně, rusé proletářce (1925-26) [Nikola Žbirková]

    Ivan Olbracht: Anna proletářka (1951) [Šárka Turčeková]

    ÚKOLY K UKÁZKÁM

    Podívejte se na úryvky Anna3 a Anna4 (oba se týkají ústřední dvojice) a pokuste se charakterizovat změny, ke kterým v průběhu jednotlivých vydání docházelo, např. po stránce jazykové, tematické apod. Poté zkuste pojmenovat důvod, proč k těmto změnám došlo.