Section outline

  • Obsah bloku:

    Individualizace a diferenciace výuky ruštiny jako dalšího cizího jazyka. Výuka ruštiny jako dalšího cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

     

    Klíčová slova: individualizace, diferenciace, inkluzivní vzdělávání, speciální vzdělávací potřeby, individuální vzdělávací plán, plán pedagogické podpory, žáci se specifickými poruchami učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, žáci s odlišným mateřským jazykem

     

    Prostudujte si následující kapitoly knih

    Rozboudová – Konečný, 2021, s. 92-120 (Обучение русскому языку учащихся с особыми образовательными потребностями)

    Rozboudová, 2019, s. 69-79 (Formování IKK v ruském jazyce v národnostně heterogenních skupinách.)

     

    Otázky k diskusi:

    Vymezte žáka se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) dle platné české legislativy.

    Uveďte základní typy podpůrných opatření pro žáky s SVP.

    http://www.nuv.cz/t/specialni-vzdelavani

    Jak by měly vypadat Individuální vzdělávací plán a Plán pedagogické podpory? Jaké informace by měly obsahovat z pohledu výuky ruského jazyka?

    http://www.msmt.cz/vzdelavani/individualni-vzdelavaci-plan-1

    Jaká je funkce asistenta pedagoga v obecné rovině a jak může být nápomocen při výuce cizího jazyka?

    Co jsou specifické poruchy učení (SPU)? Jaké druhy specifických poruch učení znáte a jak se projevují ve výuce cizích jazyků?

    Jaké jsou základní principy práce se žáky s SPU při výuce ruského jazyka?

    Jak pracovat s textem se žáky s SPU?

    Jak je nutno formálně a obsahově upravit text pro žáky s dyslexií?

    Jaká jsou základní pravidla práce se žáky s odlišným mateřským jazykem (OMJ) jednak v obecné rovině, jednak v kontextu výuky cizího jazyka.

    Jak lze využít přítomnost rodilých mluvčích ve výuce ruského jazyka?