Section outline

  • Doložte formou přípravy na badatelsky orientovanou výuku v přírodovědě nebo přírodovědné části prvouky vaši dovednost plánovat badatelsky orientovanou výuku a porozumět jejímu využití a začlenění do výuky.

    Jako součást navržené badatelské aktivity vytvořte pracovní list  a navrhněte možnosti jeho využití a hodnocení v rámci rozvoje přírodovědné gramotnosti.

    V přípravě uveďte/doložte

    -   výukové cíle z oblasti VO ČJS v rámci rozvoje přírodovědné gramotnosti

    -   konkrétní výukové cíle pro navržený úkol v rámci badatelského vzdělávání na 1. stupni ZŠ

    -   metody a formy výuky využité v rámci navržené badatelské aktivity

    -   možnosti využití navržené badatelské aktivity a korespondujícího pracovního listu ve výuce prvouky a přírodovědy, v rámci rozvoje přírodovědné gramotnosti

    -    způsoby hodnocení výsledků navržené badatelské aktivity a pracovního listu

     Příloha: Příprava na badatelsky orientované vyučování

     Úkol připravila dr. Jana Skýbová, KBES

    Otázka se váže k okruhu, který je dán klíčovými slovy: základy přírodních věd v prvouce a přírodovědě; Člověk a jeho svět
    přírodovědná část, práce s rostlinným materiálem ve výuce prvouky a přírodovědy; didaktické metody a organizační formy ve výuce prvouky a přírodovědy; projektové vyučování; badatelské vzdělávání; environmentální vzdělávání a výchova na 1. stupni ZŠ; příprava na vyučování prvouky a přírodovědy; tvorba a hodnocení pracovních listů a didaktických testů; učebnice prvouky a přírodovědy