Nastudujte článek Byčkovského - Kotáska, který podrobně vysvětluje RBT
Osnova sekce
-
-
Bude diskutováno na semináři 25. 10. 2021 (seminář dr. Doležalové) a 29. 10. (seminář doc. Šmejkalové)
1) Uveďte pro výuku češtiny příklady
a) faktických poznatků
b) konceptuálních poznatků
c) procedurálních poznatků
e) metakognitivních poznatků
2) Pokuste se vytvořit krátký test (10 minut), který by ověřoval "zaplnění" jednoho sloupce z Taxonomické tabulky s příklady (s. 235). Vyberte si tedy jen jednu dimenzi pro poznatky A, B, C, D.
3) Nyní postupujte opačně: vyberte si jeden typ poznatku (A, B, C, D) a vytvořte test, který by ověřoval zaplnění rovinných dimenzí 1-6.
4) Vyberte si jeden jazykový jev (jazykové učivo) a k němu přiřaďte co možná nejvíce aktivních sloves podle Revidované Bloomovy taxonomie: Dimenze kognitivních procesů a Revidované Bloomovy taxonomie: Dimenze poznatků.
Testy budou postupně zadávány v semináři.
-