5. (Kognitivní) cíle úloh v hodinách M
Osnova sekce
-
-
Vytvořte sérii úloh na procvičení/opakování zvoleného tématu na 2. stupni nebo SŠ. V každé sérii zahrňte několik úloh, abyste ilustrovali rozdíly ve zvolené dimenzi taxonomie kognitivních cílů.
Téma si můžete zvolit na této stránce (u každého tématu max. 1 student).
Odevzdaný úkol bude mít dvě části (možné jako dva soubory):
1) seznam úloh připravený pro distribuci mezi žáky,
2) komentář: v této části popište, jestli využíváte některou z námi navržených dimenzí, případně zda navrhnete nějakou svou dimenzi. Můžete i použít stávající dimenze a upravit je podle sebe. Pokud by však měla daná dimenze méně než 5 kategorií (tzn. méně než 5 úloh), vyberte si dimenze dvě a zpracujte je obě.
Dále popište důvod, proč jste se pro danou dimenzi rozhodli, a jaký v ní vidíte přínos.
V neposlední řadě popište, jak jednotlivé úlohy zapadají do kategorií dané dimenze. Připomínám, že všechny úlohy hodnotíme podle toho, jaký cíl si učitel při jejím zadávání klade v případě opakování (tzn. aktuálně se ve škole probírá jiná látka).Deadline pro první verzi úkolu je 30.6.
Následně vám bude přidělen jeden úkol kolegy, kterému do 10 dnů (do 10.7.) poskytnete zpětnou vazbu a podněty pro vylepšení jeho práce. Přepracovanou verzi pak nahrajte do Moodle do úkolu níže (do 6.9.), kde se k případným úpravám vyjádřím ještě já. Finální verzi úkolu pak nahrajte do úkolu v první části kurzu, kde ji budou mít k dispozici i ostatní kolegové (do 30.9.). -
Zde vložte opravenou verzi úkolu po přečtení a zapracování komentářů od kolegů. K dalším případným úpravám se pak vyjádřím i já.
-