Osnova sekce

    • Seminář

      Irena Reifová

      Téma:

      V semináři proběhne rozprava nad příkladem konkrétního provedení kvalitativní analýzy. mediálních publik. Podmínkou je domácí příprava formou přečtení předepsaného textu a domácím příprava podle otázek k textu zadaných v Moodle verzi kurzu. Domácí příprava se neodevzdává, slouží jen jako pomůcka pro diskusi.

    • Otázky k domácí přípravě

      1) Najděte v textu, jaká je výchozí teoretická pozice výzkumníků a zrekapitulujte, z jakých premis tento přístup vychází. Přiřaďte tuto pozici k jedné ze základních typů analýz publika.

      2) Najděte a zrekapitulujte, jak je v rámci daného přístupu operacionalizované vystavení konzumenta mediovanému obsahu (media exposure). Nejprve si ujasněte, co znamená „operacionalizace“.

      3) Jak autoři výzkumu aktualizovali použitý teoretický rámec s ohledem na to, že se zajímají o publika online televize, a to v těchto oblastech? :

      -v oblasti motivů

      -v oblasti potřeb a

      -v oblasti uspokojení

      4) Podrobně pročtěte a promyslete, co je to EVDM model.

      5) Jakou metodologickou techniku autoři zvolili a jaké argumenty autoři uvádějí pro volbu tohoto provedení  výzkumu? Zamyslete se zejména nad tím, jak probíhá „semi-structured interview“ a co je to „thick description“.

      6) Popište, jakým způsobem (formou) jsou v textu prezentována data získaná z rozhovorů s respondenty. Uveďte příklady a vysvětlete, jaký význam má tato forma prezentace.

      7) Jakou roli má v prezentaci výsledků výzkumu závěrečná část Discussion? Co je jejím obsahem a jakým způsobem rekapituluje výsledky výzkumu ve srovnání s částí Findings?

    • Literatura