13. hodina: týden od 11. do 17. května 2020 (téma týdne: čtení)
Section outline
-
-
Šesté nepovinné setkání, pondělí 11. 5. 2020, 11.00-max.12.45
Sešlo se nás (na obrazovce) šest. Většinu času jsme věnovali čtenářské dílně. Ke konci hodiny jsme se zabývali "upravenými knihami" (ale také knihami hybridními aj.) a jejich místě v životě a vzdělávání neslyšících dětí a lidí obecně.
(tzv. tematickými okruhy 7 a 8:
- (7) Tzv. upravené texty: filozofie a metodika úprav, jejich užívání;
- (8) Čtenářské dílny)
Příště se sejdeme (už naposledy:-() v pondělí 18. 5. 2020 od 11.00 do cca max. 10.45.
-
Mým cílem pro toto téma je, abyste se nepovrchně zamysleli nad tím, jak se pracuje s "texty" a "čtenářstvím" - u nás, v zahraničí, u slyšících dětí, u neslyšících dětí...
1. Domácí úkol: Pečlově si znovu projděte, jak se "pracuje s texty" a "přistupuje k textům" ve všech třech "metodikách NÚV" + "pracovních listech" pro "vzdělávání žáků se sluchovým postižením" a v metodice zaměřené na vzdělavatele žáků s odlišným mateřským jazykem Šormová, Hudáková (2019).
To, na co jste přišli, jakkoli zpracujte pomocí jakéhokoli z "nástrojů" (tj. postupů, aplikací, programů..), o kterých je zmínka kdekoli v našem Moodlu, nebo nástrojů zcela jiných.
2. Domácí úkol: Úkoly z "modulů domácí úkol" prosím přeneste do fór - abyste své úkoly viděli vzájemně. Příští týden si o nich budeme povídat.
-
Pokud si jen tak pro zábavu chcete vytvořit komiks, zde je story creator:-) https://www.storyboardthat.com/
Český videonávod:
Zamyslete se nad tím, jakými různými způsoby je možno komiksy využít při "výuce čtení".
-
Podívejte se, co by se do tohoto tématu hodilo z oddílů "Aktuality" a "Výuka na dálku". My jsme v hodině pracovali např. s tímto webem: https://www.kellnerfoundation.cz/pomahame-skolam-k-uspechu.
-
Zkuste si do vyhledávače zadat "deaf reading", "deaf book adaptation", "deaf book modification", "book in sign language" apod.
-