12. hodina: týden od 4. 5. do 10. 5. 2020 (téma týdne: augmentativní a alternativní komunikace a komunikace osob s poruchami komunikace, lidí s kombinovanými postiženími)
Osnova sekce
-
-
Páté nepovinné setkání: 9.00-cca 10.45
Tentokrát jsme se sešli jen v úzkém kroužku: Tereza, Míša a Týna.
Nevadí:-) Pomocí Kahootu (doplněného a rozšířeného z minulého týdne a hlavně komentovaného) jsme zopakovali a propojili mnohé z toho, co jsme se spolu učili v tomto a v minulém semestru.
Kdo by chtěl poslat záznam ze ZOOMu, může napsat A. Hudákové, pošlu mu ho.
-
Už jsme mnohokrát mluvili o AAK. Také jste toho už mnoho viděli naživo a mnohé jste o AAK četli.
Cíle tohoto týdne jsou:
1. Budete mít jasno v tom, s kým a proč se AAK používá.
2. Budete mít jasno v tom, jak se "metody AAK" dají kategorizovat (možností kategorizace je jistě více).
3. Budete mít jasno v tom, jak vypadají jednotlivé vybrané "metody AAK" + jaké jsou jejich výhody a limity.
Jak to udělat?
V programu https://cs.contextminds.com/, https://miro.com/, https://sketchboard.io/ nebo v jiném podobném programu/aplikaci vytvoříte "infografiku", ve které naznačíte vztah mezi body (1) a (2) a pokud to půjde, tak i (3). Úkol vložíte do diskusního fóra.
Budete samozřejmě čerpat z odkazů uvedených v Moodlu pro tento týden, ale i pro týdny předcházející, ze zdrojů uvedených v sylabu a dále ze zdrojů, které najdete sami.
-
Zadejte si do vyhledávače "Alternative and Augmentative communication", "AAC speech threrapy" apod. (hledejte též obrázky a videa). Hledat můžete samozřejmě i na českých webových stránkách, ale je velká pravděpodobnost, že budete nacházet vzájemně opisované informace.
-
Zadejte si do vyhledávače "asistivní technologie"
-
Pokud Vás něco zajímá více, naleznete na webu množství obvyklých "odborných zdrojů", ale také "dokumentárních filmů" k těmto oblastem, např. o životě dětí s poruchami autistického spektra.
-