11. hodina: týden od 27. 4. do 3. 5. 2020 (téma týdne: systematizace a propojení všeho, co se týká "logopedie")
Osnova sekce
-
-
Čtvrté nepovinné neformální setkání: 9.00-cca 10.45
Zabývali jsme se hlavně těmito dvěma aktivitami:
1. Opakovali jsme si a propojovali informace z dosavadní výuky v tomto předmětu se znalostmi z předmětu Komunikační přístupy ve vzdělávání neslyšících. Měli jsme na to Kahoot a příště si ho (v rozšířené a doplněné formě, včetně "obsahu 10. hodiny") zopakujeme.
2. Povídali jsme si o AAK, a to v rámci reflexe exkurze do IC Zahrada a ZŠ Zahrádka. Otevřeli jsme tak závěrečný tematický blok tohoto předmětu: AAK a komunikace lidí s hluchoslepotou či s jinými komunikačními specifiky.
-
V naší výuce - obecně také ve výuce našeho oboru a obecně v oblasti Deaf Studies - se opakovaně setkáváme s termínem "logopedie" či "speech therapy".
Každý autor/mluvčí i každý zdroj si pod tímto termínem představuje něco jiného. Tento týden je zaměřen na "ujasnění si to, co logopedie je, není, může a nemůže být".
Cíl: nahlédnout tento termín z různých úhlů pohledu, přemýšlet o něm v různých kontextech.
Postup:
1. Napište si na "papír": (a) co vím o "logopedii", (b) co mi o "logopedii" není jasné".
2. Projděte si odkazy v Moodlu v tomto týdnu (+ další, které si sami najdete).
3. Vraťte se k původnímu "papíru" a na základě studia zdrojů v bodu 2 si doplňte, opravte informace v bodu 1.
4. Napište stručný přehled: Co jsem si o logopedii myslel před "touto hodinou" a co si o ní myslím teď. Úkol opět vložte do fóra.
-