Osnova sekce

    • Anotace

      Tato část kurzu má přivést k hlubšímu pochopení faktu, že se jako lidé lišíme v pohledu na to, co jsou pro nás důležité životní hodnoty, které ovlivňují také cíle našeho jednání a také naši výchovu a sebevýchovu. Rozmanitost sama o sobě jistě není špatná a je třeba si jí vážit. Druhý člověk, právě proto, že je jiný, může být pro nás darem, který si nejsme schopni dát sami, může zpestřit naši vizi světa. Pracovník v pomáhajících profesích (např. pedagog, sociální pracovník) by měl chápat rozmanitost jako šanci pro kultivaci společenského prostředí, v němž žijeme.

    • Klíčová slova

      odlišné morálky; základní etické přístupy; etika a kultura; konfuciánská tradice; etika v hinduismu; islámská etika; kulturní konflikt; dialog

    • Toto je průběžný test, nepovinný, vztahující se pouze k tématu Etika ve světě. Nejedná se o závěrečný test.

    • Rozšiřující literatura ke třetímu tématu
      • Manning, R., Stroud, S. R. A Practical Guide to Ethics: Living and Leading with Integrity. Westview Press, 2008. ISBN 978-0-8133-4382-2. S. 89-111.
      • Finnis, J. Human Right and Common Good. Oxford 2011. ISBN 978-0-19-958007-1.
      • Eliade, M. Slovník náboženství. Praha: Československý spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0438-5.
      • Pavlincová a kol. Slovník Judaismus – Křesťanství – Islám. Praha: Mladá fronta, 1994. ISBN 80-204-0440-6.