Úvod
Osnova sekce
-
-
Podmínky k zápočtu
- Recenze odborné publikace
- Aktivní účast při řešení úkolů v Moodlu
- Tvorba a revize didaktické pomůcky (pracovní list)
-
Publikace k recenzování
- BRABCOVÁ, A. (ed.), Brána muzea otevřena. Průvodce na cestě muzea k lidem a lidi do muzea, Náchod: JUKO 2003. ISBN 80-86213-28-5.
- DROBNÝ, Tomáš - SIXTA, Václav (edd.), Metodika edukace soudobých dějin v muzeu, Praha, Brno: ÚSTR, MZM. ISBN 978-80-88292-81-4. [online] Dostupné z: https://www.ustrcr.cz/wp-content/uploads/2021/12/METODIKA_digital.pdf
- DRYÁKOVÁ, Kateřina - KASSL, Nikola (edd.), Postupme si dále! 3. Budoucnost minulosti. Metodika parcipativní péče o kulturní dědictví na dobrovolnické bázi, Praha: Národní památkový ústav, 2022. ISBN 978-80-7580-164-8
- FULKOVÁ, M. – HAJDUŠKOVÁ, L. – SEHNALÍKOVÁ, V., Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011, Praha: Pedf.UK, Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze, Galerie Rudofiinum 2012. ISBN 978-80-7290-535-5.
- FULKOVÁ, M. – JAKUBCOVÁ, L. – KITZBERGEROVÁ. L. – SEHNALÍKOVÁ, V., Galerijní a muzejní edukace 2: umění a kultura ve školním kontextu: učení z umění: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v letech 2012 a 2013, Praha: Pedf.UK, Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze, Galerie Rudofiinum 2013. ISBN 978-80-7290-700-7.
- FULKOVÁ, M. – JAKUBCOVÁ HAJDUŠKOVÁ, L. – SEHNALÍKOVÁ, V., Možnosti realizace vzdělávacího programu v galerii a muzeu ve spolupráci se školou 1–3, 2013 [online]. Dostupné z: http://www.upm.cz/indephp?language=cz&page=207.
- HAVLŮJOVÁ, H. – HUDEC, P. – INDROVÁ, M. – JORDÁNOVÁ, K. a kol., Památky nás baví 5. Objevujeme kulturní dědictví bez bariér, Metodika tvorby, realizace a hodnocení kvality edukačních programů v oblasti péče o kulturní dědictví pro účastníky se speciálními vzdělávacími potřebami, Praha: Národní památkový ústav, 2015. ISBN 978-80- 906167-0-7.
- HAVLŮJOVÁ, H. – HUDEC, P. – INDROVÁ, M. a kol., Památky nás baví 1. Objevujeme kulturní dědictví s předškoláky a žáky prvního stupně základních škol. Metodika tvorby, realizace a hodnocení kvality edukačních programů v oblasti péče o kulturní dědictví pro primární vzdělávání, Praha: Národní památkový ústav, 2015. ISBN 978-80-905631-6-2.
- HAVLŮJOVÁ, H. – CHARVÁTOVÁ, K. – INDROVÁ, M. a kol., Památky nás baví 2. Předáváme péči o kulturní dědictví žákům 2. stupně základních škol a středoškolákům. Metodika tvorby, realizace a hodnocení kvality edukačních programů v oblasti péče o kulturní dědictví pro sekundární vzdělávání, Praha: Národní památkový ústav, 2015. ISBN 978-80-905631-7-9.
- HUDEC, Petr (ed.) Postupme si dále! 2. Mnoho podob interpretace. Metodika inovativních přístupů k prezentaci a interpretaci historických interiérů a exteriérů, Praha: Národní památkový ústav, 2022. ISBN 978-80-7580-163-1
- JAREŠ, Jakub (ed.) Postupme si dále! 1. Rozvíjíme tradici aneb Od výkladu k interpretaci. Metodika průvodcovské činnosti v historických interiérech a exteriérech, Praha: Národní památkový ústav, 2022. ISBN 978-80-7580-162-4.
- JAROLÍMKOVÁ, Liběna a kol., Interpretation of European Nature Heritage in Tourism, Praha: Vysoká škola ekonomická, 2023. ISBN 978-80-245-2493-1. [online]. Dostupné z: https://oeconomica.vse.cz/publikace/nterpretation-of-european-nature-heritage-in-tourism-ebook/
- JAROLÍMKOVÁ, Liběna, ELSS, Valerie a kol., Guidelines. Interpretation of European Nature Heritage in Tourism, Praha: Vysoká škola ekonomická, 2023. ISBN 978-80-245-2494-8.[online]. Dostupné z: https://oeconomica.vse.cz/publikace/guidelines-interpretation-of-european-nature-heritage-in-tourism/
- MIKEŠOVÁ, V. – OPATRNÁ, M. a kol., Edukace a prezentace archeologického kulturního dědictví. Certifikovaná metodika, 2014 [online]. Dostupné z: http://www.archeologienadosah.cz/sites/default/files/naki/metodika_edukace_a_prezentace_archeologickeho_kulturniho_dedictvi.pdf.
- Parkan, František a kol. Výchova ke vztahu ke kulturně historickému dědictví: metodická příručka. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra dějin a didaktiky dějepisu, 2008. 168 s. ISBN 978-80-7290-287-3.
- PTÁČEK, L. – RŮŽIČKA T. (edd.), Jak pře(d)kládat svět: Základy dobré interpretace, Brno: Nadace partnerství, 2012. ISBN 978-80-904018-5-4.
- SCHEP, Mark - KINTZ, Pauline (edd.), Průvodcovství je profese: Muzejní průvodce v uměleckých a historických muzeích, Praha: PedF UK, 2022. ISBN 978-90-5006-201-5. [online] Dostupné z: https://vydavatelstvi.pedf.cuni.cz/index.php/2022/12/15/pruvodcovstvi-je-profese/
- ŠOBÁŇOVÁ, Petra: Muzejní edukace. Olomouc: PedF UPOL, 2012. ISBN 978-80-244-3003-4.
- SVOBODOVÁ, A., EHRLICH, M., VITOCHOVÁ KADEŘÁBKOVÁ, K. : Objevujeme krajinu společně s památkáři - katalog výstavy, NPÚ, Územní pracoviště v Českých Budějovicích, 2020. ISBN 978-80-85033-92-2. [online] Dostupné z: https://www.npu.cz/cs/e-shop/68652-objevujeme-krajinu-spolecne-s-pamatkari-katalog-vystavy
- TROYER, Veerle De et al.: Heritage in the Classroom. A Practical Manual for Teachers. Antwerp 2005.
-
TROYER, Veerle De et al.: Heritage in the Classroom. A Practical Manual for Teachers. Antwerp 2005
-