Osnova sekce

  • Zvýrazněno
    • Esej v rozsahu 5 – 7 normostran včetně seznamu literatury a průběžných odkazů, odkazujte na literaturu pomocí chicagské nebo harvardské normy. Témata k výběru:

      1)      Aškenázská synagogální hudba I: klíčoví aktéři a jejich role v rituálu, příp. konstruování židovské identity a/nebo kolektivní paměti prostřednictvím liturgické hudby

      SEIDLOVÁ, V. ed. Zapomenutý hlas Jeruzalémské synagogy: Kantor Ladislav Moše Blum, Osobní nahrávky 1978 - 1983. Praha: Židovské muzeum v Praze, 2008.

      SEIDLOVÁ, V. K působení Františka Škroupa v synagoze v Dušní ulici aneb Vyjednávání pražských Židů s modernitou a jinakostí. In HAVELKA, M. Víra, kultura a společnost: náboženské kultury v českých zemích 19. a 20. století. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2012, s. 439-470. ISBN 978-80-7465-053-6.

      Nebo:  KLIGMAN, Mark. 2015. Jewish Liturgical Music. In: Walden, Joshua S. The Cambridge Companion to Jewish Music. Cambridge University Press, 2015.

    • Esej v rozsahu 5 – 7 normostran včetně seznamu literatury a průběžných odkazů, odkazujte na literaturu pomocí chicagské nebo harvardské normy. Témata k výběru:

      2)      Aškenázská synagogální hudba II: konstruování židovské identity prostřednictvím biblické kantilace

      SUMMIT, Jeffrey A. 2016. Singing God’s Words: The Performance of Biblical Chant in Contemporary Judaism, New York: Oxford University Press, ch. Introduction.

    • Esej v rozsahu 5 – 7 normostran včetně seznamu literatury a průběžných odkazů, odkazujte na literaturu pomocí chicagské nebo harvardské normy. Témata k výběru:

      3) Hudební svět klezmeru: kulturní reprezentace a apropriace hudby menšiny

      Birnbaum, Michael. 2009. „Jewish music, German musicians : cultural appropriation and the representation of a minority in the German klezmer scene". Leo Baeck Institute Year Book 54: 297–320. https://doi.org/10.1093/lbyb/ybp003

      Rubin, Joel. 2015. Klezmer music – a historical overview to the present. In: Walden, Joshua S. The Cambridge Companion to Jewish Music. Cambridge University Press, 2015.

    • Esej v rozsahu 5 – 7 normostran včetně seznamu literatury a průběžných odkazů, odkazujte na literaturu pomocí chicagské nebo harvardské normy. Témata k výběru:

      4)      Chasidské pojetí hudby a role žen v ní: hudba, spiritualita, gender

      KOSKOFF, E., CUSICK, S. A The Language of the Heart: Music and Lubavitcher Life. In Feminist Ethnomusicology: Writings on Music and Gender. Urbana: University of Illinois Press, 2014. ISBN 978-0-252-08007-4. Kap. 7.

      Pro srovnání k genderovým rolím v hudbě: doporučený článek Kay Shelemay Music and the Play of Power z 12. týdne.

    • Esej v rozsahu 5 – 7 normostran včetně seznamu literatury a průběžných odkazů, odkazujte na literaturu pomocí chicagské nebo harvardské normy. Témata k výběru:

      5)      Vlastní téma v kontextu konstruování židovské identity prostředictvím hudebních praxí či židovských hudebních světů obecně

      Jakoukoli kapitolu či dvě z Walden, Joshua S. 2015. The Cambridge Companion to Jewish Music. Cambridge University Press, ideálně v kombinaci s některým z Vámi anotovaných či výše doporučených textů. Ovšem téma musí být jasně specifikováno.