Osnova sekce

  • Tento kurz navazuje na Integrovanou didaktiku českého jazyka a literatury a je více zaměřen na specifická literárnědidaktická témata:

    •  Literární historie - srovnání pojetí její výuky na ZŠ a SŠ,
    • Didaktická transformace některých obtížnějších pojmů literární teorie, 
    • Státní maturitní zkouška a její důsledky pro výuku literatury,
    • Poezie - výzkumy její recepce u žáků na 2. stupni ZŠ a na SŠ, tvořívá recepce poezie na 2. stupni ZŠ a na SŠ,
    • Formativní hodnocení v literární výchově.

    Studenti si ovšem i nadále rozšiřují si repertoár metod vhodných pro rozvoj čtenářských dovedností a pro práci s různými literárními druhy, rozvíjejí své reflektivní dovednosti při sledování videonahrávek z hodin literatury a učí se plánovat své hodiny nejen na základě cílů. ale i na základě nosných myšlenek. Své přípravy v semináři průběžně konzultují se svými kolegy a s vedoucím semináře.