Перейти к основному содержанию
Боковая панель
DL 1
В начало
More
Русский (ru)
Čeština (cs)
Deutsch (de)
English (en)
Français (fr)
Русский (ru)
Вы используете гостевой доступ
Вход
DL 1
В начало
Развернуть всё
Свернуть всё
Open course index
Gender a školství
13. Aktuální projekty prosazování genderové rovnosti v českém školství, aktivity MŠMT a neziskových organizací
13. Aktuální projekty prosazování genderové rovnosti v českém školství, aktivity MŠMT a neziskových organizací
Section outline
◄
12. Širší prostředí škol z genderového hlediska – MŠMT, zřizovatelé, rodiče, veřejnost
◄
12. Širší prostředí škol z genderového hlediska – MŠMT, zřizovatelé, rodiče, veřejnost
Перейти на...
Главная страница курса
1. Historie školního vzdělávání z genderového hlediska, struktura vzdělávacího systému v České republice, identifikace charakteristických znaků a naznačení jejich genderového rozměru
2. Genderová socializace ve škole na pozadí psychologických teorií vývoje genderové identity
3. Pojetí genderově citlivé výchovy a genderově neutrální výchovy, školská politika rovných příležitostí žen a mužů, politika genderové rovnosti ve vzdělávání v zahraničí a v ČR
4. Fyzický prostor školy z genderového hlediska, determinace školních aktivit fyzickým prostorem aktivity
5. Kurikulární dokumenty z genderového hlediska, genderovanost školních předmětů a aktivit, rámcové vzdělávací programy a genderová rovnost
6. Genderové zatížení učebnic, roviny možného zatížení (učivo, příklady, ilustrace, jazyk), principy genderově nestereotypních učebnic
7. Zastoupení žen a mužů v učitelství, feminizace učitelství, zastoupení žen a mužů podle stupňů škol, aprobací a pracovních pozic, skleněný strop a skleněný výtah, rozdíly ve finančním odměňování žen a mužů v učitelství (gender pay gap)
8. Koedukované školy, genderové aspekty struktury a dynamiky školních tříd, vyjednávání maskulinity a femininity
9. Genderově motivované obtěžování
10. Pedagogická komunikace mezi vyučujícími a studujícími, rozdíly ve frekvenci a obsahu, genderové aspekty pedagogického hodnocení, učitelské představy dívek a chlapců
11. Genderová segregace vzdělávacího systému, vnímání „ženských“ a „mužských“ povolání, genderové stereotypy v kariérovém poradenství, dívčí a chlapecká volba povolání
12. Širší prostředí škol z genderového hlediska – MŠMT, zřizovatelé, rodiče, veřejnost