Skip to main content
Side panel
DL 1
Home
Support
User support
GDPR
More
English (en)
Čeština (cs)
Deutsch (de)
English (en)
Français (fr)
Русский (ru)
You are currently using guest access
Log in
DL 1
Home
Support
Collapse
Expand
User support
GDPR
Expand all
Collapse all
Open course index
Faculty of Humanities
Master's Programmes
Gender Studies
Gender a školství
6. Genderové zatížení učebnic, roviny možného zatížení (učivo, příklady, ilustrace, jazyk), principy genderově nestereotypních učebnic
6. Genderové zatížení učebnic, roviny možného zatížení (učivo, příklady, ilustrace, jazyk), principy genderově nestereotypních učebnic
Section outline
◄
5. Kurikulární dokumenty z genderového hlediska, genderovanost školních předmětů a aktivit, rámcové vzdělávací programy a genderová rovnost
►
7. Zastoupení žen a mužů v učitelství, feminizace učitelství, zastoupení žen a mužů podle stupňů škol, aprobací a pracovních pozic, skleněný strop a skleněný výtah, rozdíly ve finančním odměňování žen a mužů v učitelství (gender pay gap)
◄
5. Kurikulární dokumenty z genderového hlediska, genderovanost školních předmětů a aktivit, rámcové vzdělávací programy a genderová rovnost
Jump to...
Main course page
1. Historie školního vzdělávání z genderového hlediska, struktura vzdělávacího systému v České republice, identifikace charakteristických znaků a naznačení jejich genderového rozměru
2. Genderová socializace ve škole na pozadí psychologických teorií vývoje genderové identity
3. Pojetí genderově citlivé výchovy a genderově neutrální výchovy, školská politika rovných příležitostí žen a mužů, politika genderové rovnosti ve vzdělávání v zahraničí a v ČR
4. Fyzický prostor školy z genderového hlediska, determinace školních aktivit fyzickým prostorem aktivity
5. Kurikulární dokumenty z genderového hlediska, genderovanost školních předmětů a aktivit, rámcové vzdělávací programy a genderová rovnost
7. Zastoupení žen a mužů v učitelství, feminizace učitelství, zastoupení žen a mužů podle stupňů škol, aprobací a pracovních pozic, skleněný strop a skleněný výtah, rozdíly ve finančním odměňování žen a mužů v učitelství (gender pay gap)
8. Koedukované školy, genderové aspekty struktury a dynamiky školních tříd, vyjednávání maskulinity a femininity
9. Genderově motivované obtěžování
10. Pedagogická komunikace mezi vyučujícími a studujícími, rozdíly ve frekvenci a obsahu, genderové aspekty pedagogického hodnocení, učitelské představy dívek a chlapců
11. Genderová segregace vzdělávacího systému, vnímání „ženských“ a „mužských“ povolání, genderové stereotypy v kariérovém poradenství, dívčí a chlapecká volba povolání
12. Širší prostředí škol z genderového hlediska – MŠMT, zřizovatelé, rodiče, veřejnost
13. Aktuální projekty prosazování genderové rovnosti v českém školství, aktivity MŠMT a neziskových organizací
►
7. Zastoupení žen a mužů v učitelství, feminizace učitelství, zastoupení žen a mužů podle stupňů škol, aprobací a pracovních pozic, skleněný strop a skleněný výtah, rozdíly ve finančním odměňování žen a mužů v učitelství (gender pay gap)