Skip to main content
Side panel
DL 1
Support
User support
Contact us
English (en)
Čeština (cs)
Deutsch (de)
English (en)
Français (fr)
Русский (ru)
You are currently using guest access (
Log in
)
Non-fiction audiovizuální tvorba
General
Závěrečný test
1. Dokumentační a dokumentární
2. Autenticita jako základní předpoklad komunikace
3. Přístupy a role autora
4: Žánrové spektrum non-fiction tvorby
5. Schématový typ ve vysílání
6. Na hraně publicistiky a dokumentu
7. Rozhlasový dokument
8. K dějinám dokumentárního filmu
Home
Calendar
Non-fiction audiovizuální tvorba
Home
Courses
Faculty of Social Science
Institute of Communication Studies and Journalism
Katedra mediálních studií
Mediální studia
Non-fiction audiovizuální tvorba
8. K dějinám dokumentárního filmu
ŠTOLL, M.: Jan Špáta - dobrý člověk ještě žije, Britské listy 23. 8. 2006
ŠTOLL, M.: Jan Špáta - dobrý člověk ještě žije, Britské listy 23. 8. 2006
Click
https://legacy.blisty.cz/art/29959.html
link to open resource.
◄ SLIVKA, M.: Karel Plicka a jeho filmy. Panoráma 2/1978, s. 66-78
Jump to...
Jump to...
Závěrečný test_otázka 2. 2. 2022 v 9:30-11:00
1. Přednáška_Dokumentační a dokumentární_M. Štoll
PWP_1_Dokumentární a dokumentační
Grierson John: První zásady dokumentárního filmu_1933
HARDY, Forsyth: Grierson on Documentary, Faber and Faber, 1979, - ke čtení str. 35-44
FAIRAIZL, Jindřich: Pravdivost na obrazovce. In: Televizní tvorba, č. 2, 1963, s. 13-17
BEATTIE, Keith: Believe Me, I´m of the World: Documentary Representation. In: Documentary Screens. Non-Fiction Film and Television. Palgrave, 2004, p. 10-25
GOGOLA, Jan, ml.: Dokumentární český film dokumentální. Dokrevue, Jihlava 2004, s. 197-204
GARELL, Thiery: Dokument je stroj na myšlení. Jihlava 2004, DOKrevue
ROSENSTONE, R. A.: Dokumentární film. Iluminace, 20/2008, s. 107-122
MOTAL, J.: Krása ve filmovém dokumentu. Masarykova univerzita, Brno, 2014.
2. Přednáška_Autenticita jako předpoklad komunikace_M. Štoll
PWP_2_Autenticita jako předpoklad
BEATTIE, Keith: The Truth of the Matter: Cinema Vérité and Direct Cinema. In: Documentary Screens. Non-Fiction Film and Television. Palgrave, 2004, p. 83-104
ŠTOLL, M.: Autentičnost jako stavební prvek autenticity dokumentárního filmu: o společných cestách vědců a filmových tvůrců. Národopisná revue, 4/2019, s. 298-307
FEDORIN, A.: O estetice dokumentu. In: Televizní tvorba, 1979, s. 30-40
PWP_3_Přístupy a role autora
České myšlení o dokumentu_Jihlava, In: DOKrevue 2004
ŠTOLL, M.: Dokumentární film jako prostředek (sebe)výchovy. In: Ditrichová, D. - Mojžišová, Z.: Prednášky o filme. Inauguračné a habilitačné prednášky pedagogov Filmovej a televíznej fakulty VŠMU. VŠMU Bratislava, 2019, s. 77-91
ŠTOLL, M.: OKO - pohled na (tehdejší) současnost. 37 hodin autorského svědectví o české společnosti v novém státě. Národopisná revue, 3/2018, 209-221.
PLANTINGA, C. R.: Poetický modus v dokumentu. Dokrevue, 2005, s. 257-273
REID, Agnus: O významu revoluční sebevraždy. Dokrevue, 2005, s. 281-286
REID, Agnus: Dobrou noc, Nanuku. Dokrevue, 2005, s. 287-292
PWP_4. Žánrové spektrum
ADLER, Rudolf: Co je to ta dramaturgie? Skripta pro neprofesionály. Středisko amatérské kultury Impuls Hradec Králové, 2012 _1. část
ADLER, Rudolf: Co je to ta dramaturgie? Skripta pro neprofesionály. Středisko amatérské kultury Impuls Hradec Králové, 2012 _2. část
BEATTIE, Keith: The Camera I: Autobiographical Documentary. In: Documentary Screens. Non-Fiction Film and Television. Palgrave, 2004, p. 105-124
BEATTIE, Keith: Finding and Keeping: Compilation Documentary. In: Documentary Screens. Non-Fiction Film and Television. Palgrave, 2004, p. 125-145
BEATTIE, Keith: The Fact/Fiction Divide: Drama-Documentary and Documentary Drama. In: Documentary Screens. Non-Fiction Film and Television. Palgrave, 2004, p. 146-160
Přednáška M. Štolla_Schématový typ ve vysílání_pokračování
PWP_5_Schématový typ ve vysílání
Štoll, M.: Is Kafka a Greater Czech Than Freud? The Global TV Format 100 Great Britons in Czech Traslation. (A Case Study). Czech and Slovak Journal of Humanities, 1/2017, p. 68-87
PWP_6_Na hraně publicistiky a dokumentu
PWP_7_Rozhlasový dokument
ČENĚK, D. Osobnost Jean Rouch, Dokrevue, 2004, 133-159_2 část
ČENĚK, D. Osobnost Jean Rouch, Dokrevue, 2004, 133-159_1 část
Fenomén Michael Moore. Dokrevue 2004, s. 73-97_2 část
Fenomén Michael Moore. Dokrevue 2004, s. 73-97_1 část
LEACOCK, Richard: Život na odvrácené straně měsíce. Dokrevue, 2004, s. 225-231
NICHOLS, Bill: Dokumentární film a modernistická avantgarda. Iluminace, 2/2003, s. 49-72
KVAČEK, Robert: K filmu A. Hackenschmieda Krize, Iluminace, 4/1997, s. 55-63
NAVRÁTIL, A.: Dokumentarista Roman Karmen, Panoráma 2/78, s. 79-84
SLIVKA, M.: Karel Plicka a jeho filmy. Panoráma 2/1978, s. 66-78
THEIN, K.: Louis Bunuel jako dokumentarista světa. Iluminace, č. 1/2000, s. 45-55
THEIN, K.: Louis Bunuel jako dokumentarista světa. Iluminace, č. 1/2000, s. 45-55 ►