Přejít k hlavnímu obsahu
Boční panel
DL 1
Titulní stránka
Podpora uživatelů
Moodleoffice
Moodle tutoriál
Podpora uživatelů
Návody
GDPR
Další
Čeština (cs)
Čeština (cs)
Deutsch (de)
English (en)
Français (fr)
Русский (ru)
Momentálně na stránky přistupujete s právy hosta.
Přihlášení
Titulní stránka
Podpora uživatelů
Sbalit
Rozbalit
Moodleoffice
Moodle tutoriál
Podpora uživatelů
Návody
GDPR
Otevřít indexu kurzu
Titulní stránka
Kurzy
Filozofická fakulta
Ústav jazyků a komunikace neslyšících
Čeština pro neslyšící jako cizí jazyk I ACN510012
3. hodina: 6. 3. 2018
HUDÁKOVÁ, A., Nováková, R. Společný evropský referenční rámec pro jazyky a český znakový jazyk. Studie z aplikované lingvistiky, 7, 2016, č. 2, s. 115–125.
HUDÁKOVÁ, A., Nováková, R. Společný evropský referenční rámec pro jazyky a český znakový jazyk. Studie z aplikované lingvistiky, 7, 2016, č. 2, s. 115–125.
Kliknutím na
HUDÁKOVÁ, A., Nováková, R. Společný evropský referenční rámec pro jazyky a český znakový jazyk. Studie z aplikované lingvistiky, 7, 2016, č. 2, s. 115–125.
otevřete zdroj.
◄ CEFR na webu MŠMT (zajímá nás hl. Úvod a kap. 2)
Přejít na...
Přejít na...
Oznámení
Čeština pro neslyšící jako cizí jazyk I
Čeština pro neslyšící jako cizí jazyk II
10. 10. 2017: 1. hodina
17 10. 2017: 2. hodina
24. 10. 2017: 3. hodina
31. 10. 2017: 4. hodina
7. 11. 2017: 5. hodina
14. 11. 2017: 6. hodina
28. 11. 2017: 7. hodina
28. 11. 2017: 8. hodina
5. 12. 2017: samostatná práce
9. 1. 2018: 10. a 11. hodina
20. 2. 2018: 1. hodina
27. 2. 2018: 2. hodina
6. 3. 2018: 3. hodina
27. 3. 2018: 4. hodina
přehled změn ve školství od r. 2016 (z webu MŠMT, ale není tam vše)
novela vyhlášky č. 27/2016 Sb. z roku 2017
Nařízení vlády o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě
metodický portál RVP: klíčové slovo "sluchové postižení"
Koncepce výuky českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením – český jazyk jako druhý jazyk
Koncepce výuky českého znakového jazyka pro žáky se sluchovým postižením
Koncepce výuky anglického jazyka pro žáky se sluchovým postižením
Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením - úvod (z portálu www.rvp.cz)
APIV A
ŠTINDLOVÁ, B. (META): Čeština jako cizí jazyk - úvod (DÚ)
"štítky"
prezentace k štítkům
prezentace: Jazyky ve vzdělávání neslyšících (pochopit)
prezentace: Přístup, metoda, systém vzdělávání (pochopit)
Tematická zpráva - Vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením (listopad 2017)
Tematická zpráva - Vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením - shrnutí (aktualizace 14. 11. 2017 odpoledne; listopad 2017)
Tematická zpráva - Vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením - shrnutí (listopad 2017)
Tematická zpráva - Vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením - shrnutí (aktualizace 14. 11. 2017 odpoledne, listopad 2017)
Rochesterská metoda a Sovětská daktylotická metoda
Cícha Hronová, A., Zbořilová, R. (eds) Čeština ve výuce neslyšících. Praha: SŠ, ZŠ a MŠ pro sluchově postižené, Výmolova 169, Praha 5 - Jazykové centrum Ulita, 2011. (el. publ.)
A. Uden
BENEDIKTOVÁ, D. Pracovní návody z hlediska porozumění textu. Diplomová práce. Praha: FF UK, 2013.
ČERVINKOVÁ, I. Některé možnosti úprav textů pro neslyšící čtenáře. Čeština doma a ve světě, 2002, roč. 10, č. 2–3, s. 187–190.
FALTÍNOVÁ, R. Upravený Čapek. Čeština doma a ve světě, 2002, roč. 10, č. 2–3, s. 196–200.
GAVORA, P., KRČMÁRIKOVÁ, M. Detské predstavy o gramotnosti. Čeština doma a ve světě, 1999, roč. 7, č. 1, s. 24–29.
HONKOVÁ, T. Funkce inferencí při porozumění textu. Diplomová práce. Praha: FF UK, 2011.
MAKOVSKÁ, L. Rozumí neslyšící žáci učebním textům? Diplomová práce. Praha: FF Univerzita Karlova v Praze, 2013.
POLÁKOVÁ, M. Specifické strategie využívané neslyšícími respondenty v testech čtenářských dovedností. Čeština doma a ve světě, 2002, roč. 10, č. 2–3, s. 168–173.
PTÁČKOVÁ, K. Specifika čtenářství u neslyšících dětí mladšího školního věku se zaměřením na problematiku upravovaných textů. Disertační práce. Praha: UK, 2013. (vyšlo i jako kniha)
VYKYPĚLOVÁ, L. Úprava knížky pro sluchově postižené. Bakalářská práce. Brno: MU, 2006.
RÁDLOVÁ, E. Začínající čtenář se sluchovým postižením a pohádky. Čeština doma a ve světě, 2002, roč. 10, č. 2–3, s. 193–196.
SIKOVÁ, K. Předčtenářská gramotnost u dětí se sluchovým postižením. Bakalářská práce. Praha: FF UK, 2014.
SOURALOVÁ, E. Úprav textů pro čtení s porozuměním. Čeština doma a ve světě, 2002, roč. 10, č. 2–3, s. 190–193.
STAŇKOVÁ, V. Rozvoj čtenářských dovedností neslyšících žáků a v souladu s referenční úrovní A2. Bakalářská práce. Praha: ÚČJTK, 2012.
WEISEROVÁ, H. Úpravy textů pro děti a mládež pro neslyšící děti. Diplomová práce. Praha: FF Univerzita Karlova v Praze, 2016.
seminární práce: substantiva - plurál - genitiv
metody výuky cizích jazyků: Verča
metody výuky cizích jazyků: Žofka
Wrilab2
překvapení:-) žlutý rámeček vpravo, asi v půlce strany
Hudáková, A., Filippová, E. (2017): Vývoj sociální kognice českých neslyšících dětí — uživatelů českého znakového jazyka a uživatelů mluvené češtiny: adaptace testové baterie. Studie z aplikované lingvistiky, 8, č. 1, s. 53–64.
Hasil, J. (2008): Sociokulturní kompetence
Kamenová, A. (2017): Sociokulturní kompetence a jazykové vyučování studentů programu Erasmus. Diplomová práce. Praha: FF UK.
HASIL, J.: Sociokulturní kompetence jako součást popisů úrovní českého jazyka. („Bohemistyka” 2006, nr 3, ISSN 1642–9893)
HIBBS, B.: Developing Students’ Intercultural Competence through Children’s and Adolescent Literature. SALi, 2/2016, s. 7-19.
Společný evropský referenční rámec pro jazyky (web MŠMT ČR)
Referenční úrovně pro češtinu jako cizí jazyk. Popisy úrovní zběhlosti v češtině jako cizím jazyce (web MŠMT ČR)
Zpráva VOP - vzdělávání žáků se sluch. postižením, 2015
NÚV: APIVA - úkol vytvořit CEFR pro ČZJ, popis úrovní A1-B2
Hudáková, A., Nováková, R. Poster CEFR a ČZJ (duben 2017, abstrakt)
Hudáková, A., Nováková, R. Poster CEFR a ČZJ (duben 2017)
Common European Framework of Reference for Languages (Wikipedia)
CEFR na webu jedné jazykové školy
CEFR na webu MŠMT (zajímá nás hl. Úvod a kap. 2)
Gramotnosti (portál www.rvp.cz)
Go to Skyward The Top 10 Literacies in Education Today
Types of Literacy or Literacies
CEFR. Deskriptory. Revidované vydání. 2018
WIESEROVÁ, H. Úpravy textů pro děti a mládež pro neslyšící děti. Diplomová práce. Praha: FF UK, 2016.
KANTAROVÁ, K. JAK ČÍST S DĚTMI? 6 strategií k lepšímu porozumění.
Čtenářská gramotnost (celý web)
VÝUKA TÉMATU JAZYK A MYŠLENÍ VE VYŠŠÍCH TŘÍDÁCH GYMNÁZIÍ Metodické listy zpracované účastníky semináře z psycholingvistiky v ZS šk. r. 2006/2007
RYBÁROVÁ, E. Rozvíjení čtenářských strategií u předškolních dětí
Hybridní knihy. POKUSIT SE JE VYZKOUŠET.
TABLETO
i-učebnice (vědět, jak mohou fungovat, jak si je může upravovat učitel a jak žák)
FRED (on-line vzdělávací portál nakl. Fraus; mj. pomůcka pro tvorbu výuk. materiálů a testování). POKUSIT SE VYZKOUŠET.
DUMy (tentokráte na portálu www.rvp.cz - už jsme se jimi zabývali, zde jen připomenutí, že sem taky patří)
InspIS SET – Inspekční systém elektronického testování. ZŘÍDIT SI ÚČET A ZKUSIT SI TESTOVÁNÍ NA VLASTNÍ KŮŽI.
Sign Language Assessment Instruments
1. díl elektronické publikace Metodická podpora - Výuka českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením – čeština jako druhý jazyk (zpracovaný v rámci kmenového úkolu NÚV) - dávám vám sem zatím nepublikovanou, ale již hotovou verzi
CHMELÍŘ, V. O výuce neslyšících (www.rvp.cz)
Přehled docházky a splněných úkolů ZS + LS
Gramotnosti (portál www.rvp.cz) ►