Role chyby
Obsah tématu:
Typologie a příčiny chyb ve výuce cizího jazyka, práce s chybou (ve vztahu k definovanému cíli a v kontextu různých jazykových prostředků a řečových dovedností)
Studijní literatura:
RÖSLER, D. Deutsch als Fremdsprache: Eine Einführung. Stuttgart: J. B. Metzler, 2012.
Zadání distanční části:
A. Zamyslete se nad vaším pojetím chyby u žáků, jak na ně reagujete, jak je opravujete. Vámi dosud uplatňované principy práce s chybou u vašich žáků si stručně písemně zaznamenejte.
B. Prostudujte si kapitolu Fehler und Fehlerkorrektur ve výše uvedené publikaci. Připravte si odpovědi na následující otázky a úkoly:
- Jak lze definovat chybu ve výuce cizích jazyků?
- Jaké mohou být příčiny chyb?
- Jaké jsou možnosti identifikace chyb a jejich opravy v písemných textech?
- Jaké jsou možnosti identifikace chyb a jejich opravy v ústním projevu?
C. Porovnejte vaše dosavadní pojetí práce s chybou s pojetím v prostudované literatuře. V čem se pojetí liší, co je společné?
D. Vypracujte úkol a vložte jej do tohoto prostředí.