Obsah tématu:

Typologie a příčiny chyb ve výuce cizího jazyka, práce s chybou (ve vztahu k definovanému cíli a v kontextu různých jazykových prostředků a řečových dovedností)

Studijní literatura:

RÖSLER, D. Deutsch als Fremdsprache: Eine Einführung. Stuttgart: J. B. Metzler, 2012.  

Zadání distanční části:

A. Zamyslete se nad vaším pojetím chyby u žáků, jak na ně reagujete, jak je opravujete.  Vámi dosud uplatňované principy práce s chybou u vašich žáků si stručně písemně zaznamenejte.

B. Prostudujte si kapitolu Fehler und Fehlerkorrektur ve výše uvedené publikaci. Připravte si odpovědi na následující otázky a úkoly:

  1. Jak lze definovat chybu ve výuce cizích jazyků?
  2. Jaké mohou být příčiny chyb?
  3. Jaké jsou možnosti identifikace chyb a jejich opravy v písemných textech?
  4. Jaké jsou možnosti identifikace chyb a jejich opravy v ústním projevu?

C. Porovnejte vaše dosavadní pojetí práce s chybou s pojetím v prostudované literatuře. V čem se pojetí liší, co je společné?

D. Vypracujte úkol a vložte jej do tohoto prostředí.