• Proč se metodě říká čtení *vlastním tempem* (*self-paced* reading)?
  • Která metoda prezentace stimulů se většinou používá a proč?
  • Odkud může pramenit obtížnost zpracování (a proto delší čtení)?
  • Jaký je rozdíl mezi položkou (item), podmínkou (condition) a stimulem?
  • Zamyslete se nad tím, jaký je vztah mezi konceptem nezávislé proměnné na jedné straně a na druhé straně položkou a podmínkou.
  • Jaké problémy způsobuje to, když se v různých podmínkách téže položky použijí různá slova? Jak lze tyto problémy řešit?
  • Na základě jakých faktorů se rozhodujeme pro prezentaci buď slovo po slově nebo fráze po frázi?
  • Jak moc se od sebe mohou/mají lišit jednotlivé podmínky jedné položky?
  • Kolik experimentálních položek se většinou používá? Na čem počet závisí? Kolik stimulů jedné podmínky by měl jeden účastník vidět?
  • K čemu jsou výplňkové položky (příp. distraktory)? Kolik by jich mělo být a jaké by měly mít vlastnosti (ve vztahu k hlavním/cílovým/experimentálním položkám)?
  • Jakým způsobem jsou jednotlivé položky a podmínky prezentovány v experimentu? Proč nemají vidět všichni účastníci všechny podmínky všech položek?
  • Jak funguje a k čemu je (pseudo)randomizace uspořádání položek a podmínek v experimentu?
  • Jakým způsobem se organizují experimentální výsledky?
  • Existují důvody některé konkrétní výsledky (datové body) vyřadit z analýzy? Co to je odlehlá hodnota (outlier)? Existuje příliš krátký či naopak příliš dlouhý reakční čas?
  • Jaké jsou výhody a nevýhody metody čtení vlastním tempem?
Naposledy změněno: středa, 3. března 2021, 23.14