Akvárium
Požadavky na absolvování
Vytvořte akvárium. V akváriu plavou ryby různých druhů.
Lehké úkoly pro všechny:
- Ryby jsou jsou různě velké a mají různě spláclý nebo protáhlý tvar
- uprav velikost postavy
- Ryby se neustále pohybují
- nekonečný cyklus
- klouzej na náhodnou pozici
- Kliknutí na ryby vyvolá jednoduchou akci
- ryba něco napíše do bubliny
- udělá zvuk
- zatočí se dokolečka, ...
- Po kliknutí ryba se přebarví
- změna kostýmu - další kostým
- Děti vymyslí vlastní vylepšení
Pro zkušenější:
- Ryba plave pořád na stejné hladině, u okraje se otočí a plave zpět
- Ryba doplave ke kraji a objeví se u druhého kraje na stejné hladině
- změna x souřadnice, podmínka "dotýkáš se okraje"
- Ryba doplave ke kraji a objeví se u druhého kraje na náhodné hladině
- náhodné y z daného intervalu lze obejít - přesunu na náhodnou pozici, nastavím x k levému okraji
Pro borce:
- V akváriu je potápěč, který chytá žraloky. Dotkne se ryby a ryba zmizí. Po stisku mezerníku se zase všechny ryby objeví.
- potápěč: reakce na kurzorové šipky, žralok: animace změnou x, podmínka, dotýkáš se postavy
- je to těžší, než se zdá, nelze použít klouzej na pozici pro žraloky, protože to trvá, potřeba animace žraloků postupným zvětšováním souřadnice
- Ryba na stejné hladině plave od kraje ke kraji
- otáčí se o 180 -> proměnná směr, dva kostýmy
- Krab se pohybuje mezi okrajem a zarážkou (proměnná směr, podmínka dotýká se barvy, okraj má stejnou barvu)
- lehčí varianta, testuji okraj a zarážku zvlášť
- Po kliknutí ryba vypustí bublinu, která stoupá k hladině, nahoře praskne nebo zmizí (plynulá animace, zvětšováním y souřadnice
- nutno předat informace mezi rybou a bublinou, globální proměnná, posílání zpráv
Další nápady pro doplnění:
- vodní rostliny, které se ve vodě mírně pohybují
- zvuky
Poznámka: Je lepší udělat nejprve jednu rybu s náhodným pohybem v nekonečném cyklu a pak teprve kopírovat a upravovat.
Motivační řešení: akvarium1.sb3
Zadání pro děti Text je možné vytisknout a rozdat. Děti pak mohou pracovat každé svým tempem.
.