1. Vysvětlete pojmy stimulace a inhibice a spojte si je s příklady z vaší praxe.
  2. Charakterizujte vnější a vnitřní faktory, které ovlivňují vývoj člověka. Charakteristiky doplňte příklady z praxe.
  3. Uveďte základní kritéria pro uspořádání prostředí do určitých skupin a kategorií.
  4. Vraťte se k příkladům „pedagogizace prostředí“ a zkuste najít příklady pedagogizace prostředí na vašem pracovišti.
  5. V případě, že je nenajdete, promyslete svůj vlastní návrh možné pedagogizace prostředí v instituci, kde pracujete.
  6. Popište, jaké důsledky plynou z prostředí, které poškozuje emotivní složku osobnosti.
  7. Vysvětlete pojmy intencionální a funkcionální výchova a doložte je příklady z vlastní praxe.
  8. Vysvětlete, jak v sociální pedagogice funguje tzv. determinace společenskou objednávkou.
  9. Vymezte tři základní stanoviska, která charakterizují úlohu (záměrné) výchovy a ostatních činitelů ve vývoji člověka.
  10. Vysvětlete myšlenku autoedukativní společnosti.
Naposledy změněno: sobota, 18. ledna 2020, 15.37