Implicitnost - zahrnutý, obsažený, ale nevyjádřený přímo.
Z pohledu zahraničních autorů v publikaci Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem - Vlastimil Švec (Brno, 2006) v pedagogice můžeme mluvit o implicitních znalostech (skrytých znalostech - tacit knowledge). M. Polanyi (1958, 1967) rozvíjí teorii osobních znalostí. Vychází z předpokladu, že lidmi využívané znalosti jsou veřejné a do jisté míry osobní.
Sternberg (1999) implicitní znalosti charakterizoval těmito znaky:
mají charakter procedurálních znalostí,
jsou zakotveny ve zkušenostech,
řídí chování subjektu,
nejsou snadno přístupné introspekci,
jsou spojeny s explicitními znalostmi
Pro Steinberga (1999, str. 45) jsou implicitní znalosti osvojované v neformálním prostředí. Jsou utvářené na základě zkušeností různých situací.