1. Cvičení 1
a. Hlavní myšlenka mot:
i. Jazyk je společný majetek lidí celého národa, který je liší od jiných lidů.
ii. Existence slovníku má zásadní funkci při vzdělávání nějakého lidu.
b. Vlastní interpretace:
i. Lidé, kteří mluví týmž jazykem, patří stejnému národu.
ii. Při vzniku identity nějakého národa v moderní světě je nutné, aby se ho mohlo učit v jeho jazyce. Když neexistuje záznam slov jeho jazyka, vzdělávat ho je nemožné.
c. Souvislost mezi nimi: Obě motta hovoří o národním jazyce a o jeho roli v nějaké vzdělané společnosti. Ta slova, která sdílíme, zmizí, jestli je nezaznamenáme.
2. Cvičení 2
a. spát, spinkat, zaspat, chrápat
b. plakat, brečet, řvát, vzlykat, kvílet
c. smát se, usmát se, zasmát se, zubit se, křenit se, chichotat se, chechtat se
3. Nejstarší encyklopedie v urdštině bude jedna z těch dvou. O Hindštině jsem nic nenašel.
b. https://www.rekhta.org/ebooks/detail/urdu-encyclopedia-part-002-pandit-raj-narayan-arman-ebooks