autor Ranjodh Singh Arora -
Počet odpovědí: 1

1.      Cvičení 1

a.      Hlavní myšlenka mot:

                                                    i.     Jazyk je společný majetek lidí celého národa, který je liší od jiných lidů.

                                                   ii.     Existence slovníku má zásadní funkci při vzdělávání nějakého lidu.

b.      Vlastní interpretace:

                                                    i.     Lidé, kteří mluví týmž jazykem, patří stejnému národu.

                                                   ii.     Při vzniku identity nějakého národa v moderní světě je nutné, aby se ho mohlo učit v jeho jazyce. Když neexistuje záznam slov jeho jazyka, vzdělávat ho je nemožné.

c.      Souvislost mezi nimi: Obě motta hovoří o národním jazyce a o jeho roli v nějaké vzdělané společnosti. Ta slova, která sdílíme, zmizí, jestli je nezaznamenáme.

2.      Cvičení 2

a.      spát, spinkat, zaspat, chrápat

b.      plakat, brečet, řvát, vzlykat, kvílet

c.      smát se, usmát se, zasmát se, zubit se, křenit se, chichotat se, chechtat se

3.      Nejstarší encyklopedie v urdštině bude jedna z těch dvou. O Hindštině jsem nic nenašel.

a.      https://www.rekhta.org/ebooks/detail/dairatul-maarif-shumara-number-001-syed-sulaiman-nadvi-magazines-1

b.      https://www.rekhta.org/ebooks/detail/urdu-encyclopedia-part-002-pandit-raj-narayan-arman-ebooks