Vkládám video a reflexi.
Ahoj Marie,
s potěšením jsem se podívala na tvé video. Napadaly mě podobné věci, jaké píšeš ve své reflexi. Působíš velice přirozeně a uvolněně, v podstatě stejně, jak tě vnímám v reálu, zrcadlí to jednak tvou osobnost, jednak je vidět, že už učíš déle a máš to dost "v paži". Je fakt, že hodina působí celkem hlučně, hlavně to bubnování :), děti jsou také dost živé, chvíli jsem si říkala, že už bych asi zasáhla, ale myslím, že to máš srovnané a nastavené na svou hladinu a, jak píšeš, asi to ve videu působí intenzivněji. Líbí se mi každopádně gesto na zklidnění, na které děti až kouzelně zareagovaly, to bylo v tu chvíli úplně překvapivé. Používáš i jiné prostředky ke zklidnění, třeba trpělivé odmlčení, to mi přijde smysluplnější než děti překřikovat a dožadovat se disciplíny. Co se týká vyjadřování, myslím, že tvá mluva odpovídá v tu chvíli situaci, mluvíš jasně a kultivovaně; spisovné vyjadřování je žádoucí, ale v tu chvíli chápu i ty nespisovné tvary, ostatně píšeš, že v jiných situacích mluvíš spisovně... Dětem dáváš férové příležitosti, vedeš dialog, určitě bych to nazvala partnerskou komunikací. Jsi pohotová a během hodiny zvládáš improvizovat, to mě baví, mám to v tomhle ohledu podobně a těší mě to. Také mě baví tvá názorná gestikulace, to mám také podobné, já to ale někdy opravdu hodně přeháním. :)
Přeji ti hodně hezkých chvil s tvými neposedy a brzy na viděnou! :)
Ahoj Eva Š.
s potěšením jsem se podívala na tvé video. Napadaly mě podobné věci, jaké píšeš ve své reflexi. Působíš velice přirozeně a uvolněně, v podstatě stejně, jak tě vnímám v reálu, zrcadlí to jednak tvou osobnost, jednak je vidět, že už učíš déle a máš to dost "v paži". Je fakt, že hodina působí celkem hlučně, hlavně to bubnování :), děti jsou také dost živé, chvíli jsem si říkala, že už bych asi zasáhla, ale myslím, že to máš srovnané a nastavené na svou hladinu a, jak píšeš, asi to ve videu působí intenzivněji. Líbí se mi každopádně gesto na zklidnění, na které děti až kouzelně zareagovaly, to bylo v tu chvíli úplně překvapivé. Používáš i jiné prostředky ke zklidnění, třeba trpělivé odmlčení, to mi přijde smysluplnější než děti překřikovat a dožadovat se disciplíny. Co se týká vyjadřování, myslím, že tvá mluva odpovídá v tu chvíli situaci, mluvíš jasně a kultivovaně; spisovné vyjadřování je žádoucí, ale v tu chvíli chápu i ty nespisovné tvary, ostatně píšeš, že v jiných situacích mluvíš spisovně... Dětem dáváš férové příležitosti, vedeš dialog, určitě bych to nazvala partnerskou komunikací. Jsi pohotová a během hodiny zvládáš improvizovat, to mě baví, mám to v tomhle ohledu podobně a těší mě to. Také mě baví tvá názorná gestikulace, to mám také podobné, já to ale někdy opravdu hodně přeháním. :)
Přeji ti hodně hezkých chvil s tvými neposedy a brzy na viděnou! :)
Ahoj Eva Š.
5/7 Splněno
Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1
Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1
Zhodnocení položených otázek, up-take 0
Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1
Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1
Využití alespoň 3 klíčových slov : 0
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1
Případný komentář hodnotitele: Marie, děkuji za ukázkovou respektující komunikaci. Je vidět, že máte ve třídě navozenou bezpečnou atmosféru důvěry. Působíte sebevědomě a přirozeně. Efektivně pracujete s mimikou, gesty a celkově s nonverbálními projevy. Také mě zaujal začátek hodiny, jak jste žáky nechala, aby se sami naladili na hodinu a začali se soustředit. Podle projevů veselých dětí mě napadlo, jestli to nebude poslední hodina - výborně jste si s touto výzvou poradila!
Komunikace a interakce je objektivně shrnutá a popsaná, nicméně vlastními slovy, bylo by ale ke SZZ třeba použít ještě pár odborných termínů, aby bylo evidentní, že se orientujete i v teoriích a v terminologii.
Co se týče kritéria 3 slov - ke SZZ je třeba zapracovat termíny - u Vás se mi úplně nabízí ještě vytěžit terminologicky neverbální komunikaci - např. posturika, proxemika. Materiály jsou případně v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Podívejte se prosím na reflexi např. od Petry Steinerové, Šárky Pinkorové, Kateřiny Hrmové. Prosím, nějaký odborný termín použijte, bude se to hodit, kdybyste si vytáhla tuto otázku.
S pozdravem Eliška Glatzová
Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení
S pozdravem Eliška Glatzová
Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1
Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1
Zhodnocení položených otázek, up-take 0
Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1
Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1
Využití alespoň 3 klíčových slov : 0
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1
Případný komentář hodnotitele: Marie, děkuji za ukázkovou respektující komunikaci. Je vidět, že máte ve třídě navozenou bezpečnou atmosféru důvěry. Působíte sebevědomě a přirozeně. Efektivně pracujete s mimikou, gesty a celkově s nonverbálními projevy. Také mě zaujal začátek hodiny, jak jste žáky nechala, aby se sami naladili na hodinu a začali se soustředit. Podle projevů veselých dětí mě napadlo, jestli to nebude poslední hodina - výborně jste si s touto výzvou poradila!
Komunikace a interakce je objektivně shrnutá a popsaná, nicméně vlastními slovy, bylo by ale ke SZZ třeba použít ještě pár odborných termínů, aby bylo evidentní, že se orientujete i v teoriích a v terminologii.
Co se týče kritéria 3 slov - ke SZZ je třeba zapracovat termíny - u Vás se mi úplně nabízí ještě vytěžit terminologicky neverbální komunikaci - např. posturika, proxemika. Materiály jsou případně v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Podívejte se prosím na reflexi např. od Petry Steinerové, Šárky Pinkorové, Kateřiny Hrmové. Prosím, nějaký odborný termín použijte, bude se to hodit, kdybyste si vytáhla tuto otázku.
S pozdravem Eliška Glatzová
Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení
S pozdravem Eliška Glatzová